Stadstour HCMC

22 maart 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Lieve Allemaal,

Op afgesproken tijdstip zaten we in de lobby  van ons hotel. Na 20 minuten  wachten kwam de receptonist ons vertellen dat de gids een klein uurtje  later kwam. We bleven rustig wachten en konden zo even rustig bijkomen.  Na toch wel  een beetje erg lang gewacht te hebben en wij net net wilde gaan vragen waar de gids bleef kwam er een jonge vrouw binnen rennen.

Ze kwam rechtstreek op ons af, huilde en was erg van streek. We vroegen haar wat er gebeurd was. Ze vertelde dat de persoon bij wie ze achterop de brommer zat om haar weg te brengen een ongeluk had gehad. Ze moest veel dingen regelen. iets met een betaling en de brommerrijder moest naar het ziekenhuis vanwege zijn verwondingen. Ik vroeg of zij oké was. Ze gaf aan dat zij niet gewond was. Ik vroeg of ze de tour wel wilde doen en dat we het begrepen als ze liever naar huis wilde. Terwijl ze zo huilde, nam ik haar in mijn armen en troosten we haar.Ze gaf aan dat de chauffeur  er al was en dat ze graag met ons de tour wilden doen. Ze liet ons veel van de stad zien.

20230322_112257

Grote en kleine lokale markten. Oude en chinese tempels. Recidentie van de minister.

20230322_131244

Hoe de bevolking leeft in chinatown. Ze liet ons speciale koekjes proeven

20230322_112613

. Inmiddels was de temperatuur  gestegen naar 38 graden. Ze vroeg of wij nog andere dingen wilde zien. Maar Vincent en ik vonden het voor vandaag genoeg.  We hadden nu meer zin om lekker te gaan zwemnen.

De rest van de middag heerlijk geluierd  en uitgerust aan het zwembad.

Zo meteen een diner op het dakterras met uitzicht over de stad.

Groeten,

Vincent & Ria

1. Martine:
    22 maart 2023
    Jeetje, jullie maken wel heel bijzondere dingen mee 😵‍💫
  2. Ria:
    22 maart 2023
    Ja, Martine dat kan je wel zeggen
  3. Marinus Wullur:
    22 maart 2023
    Eind goed al goed dus, gelukkig maar. Morgen weer een nieuwe dag, veel plezier!!!
  4. Ria:
    22 maart 2023
    Dank je Rinus, gaat zeker lukken
  5. Miranda:
    22 maart 2023
    Wat een drama voor die vrouw. Dan vergeef je het lange wachten wel. En zo te lezen was t almetal een mooie excursie met van alles wat. Heerlijk afkoelen in het zwembad verdienen jullie zeer zeker. 😘
  6. Ria:
    22 maart 2023
    Ja, ik had erg met haar te doen. Ze heeft er echt vandaag voor ons een mooie dag van gemaakt. Maar ik voelde bij alles een brok in mijn keel.
  7. Dick van der Zwan:
    Leuk al jullie verhalen.
  8. Milly:
    22 maart 2023
    Heftig begin van de dag. Chaos vaak in dat verkeer en brommer-rijders zijn er vaak heel kwetsbaar. Misschien ook voor haar fijn om de dag zondag te sluiten…
  9. Ria:
    23 maart 2023
    Ja. Dat idee hadden wij ook.