Richting Mallos de Riglos

28 september 2023 - Mallos de Riglos, Spanje

We hebben nog een dag in Spanje. Er staat nog een bezienswaardigheid op ons  lijstje wat we nog heel graag willen zien.  Het plan was eerst om er vandaag naar toe te rijden en morgen deze fantastische  omgeving te gaan verkennen. Omdat Stanley opeens een dag eerder terug moet zijn van zijn werk , moesten we op het laatste moment de route aanpassen. Dus nu rijden we er naar toe en vanmiddag zullen we een paar hoogtepunten van dit gebied proberen te bezoeken.

20230928_193457

Het gebied bij Mallos de Riglos.

De Mallos de Riglos zijn een van de mooiste bezienswaardigheden  in de provincie Aragon.

De Mallos de Riglos bestaat uit een reeks verticale rotsformaties, die waken over het dorpje Las Peñas de Riglos, in de Huesca regio in Aragón. Dit plaatsje ligt op ca. 45 km ten noordwesten van de stad Huesca. Elk van de 21 "Mallo's" draagt een eigen naam, bijvoorbeeld de hoogste rots is de "Stamper", anderen heten "het Kasteel" of "het Mes". Je kan hier fantastische  wandelingen maken.

We hebben geen routekaart van dit gebied dus we doen het een beetje op de gok.

20230928_131740

We zagen verwijsborden naar  kasteel De Loare. Dit was een beetje dezelfde richting als naar ons hotel.

20230928_135950

We besloten deze richting te volgen. Het kasteel lag hoog op een rots en we konden het niet laten om het kasteel te bezoeken. Het is 32 graden en het is erg rustig. We klommen op trappen en trapjes. Wat een ontzettend mooie ruïne.

20230928_161503

Eindelijk zagen we borden naar Mallos de Riglos. Wat een natuur, wat een rotsen

En de kleur, niet te beschrijven zo mooi..

Daarna nog een klein ommetje van 5 km om naar het stadje aguira de Mallos  te rijden. Echt spectaculair. Nu rond 17.00uur is het tijd om naar ons hotel te gaan.

20230928_164332

Dit is zo gaaf.een prachtige kamer, super groot terras. Een badkamer met bubbelbad en buiten een verwarmd zwembad. Stanley heeft zijn eigen appartement.

Omdat het super heet weer is, is het buitenzwembad extra open. Normaal sluit het rond 15 september. Oh., we are so Lucky! Ze hebben hier ook een fantastische  spa. Ook hiervoor reserveren we plaatsen. Helaas langer kunnen we onze vakantie niet rekken. De rondreis zit er op.

Morgen na het ontbijt gaan we koers zetten richting Frankrijk. We willen ongeveer  850 km gaan rijden. Zaterdag zullen we dan in de loop van de middag thuiskomen.

Veel verslagen zullen er niet meer komen. We bedanken iedereen voor het meelezen  en de, leuke en lieve en gezellige  reacties.

Voor ons was het een top vakantie  met 3 gouden  randjes.

Tot een volgende reis.

1. Gitta Pattiapon:
    28 september 2023
    Een hele goede terugreis en dank jullie wel voor het delen van deze leuke ervaringen!!
    Stay save
  2. Ria:
    Dank je wel. Tot gauw. Dikke kus
  3. Tina:
    28 september 2023
    What a fantastic place! And I really love the 1st pic!!! When the rocks’s color turns orange because of the sun! 🥺 Beautiful place to stay! Thank you Ria for sharing your journey, I enjoyed reading your reisblog. I felt like traveling to all those places! Great story, information, and pictures! Take care on the way home! See you on your next trip! ❤️🤗🥳
  4. Dick van der Zwan:
    28 september 2023
    Goede reis terug en heb jullie reis gevolgd.
  5. Ria:
    28 september 2023
    I hope i see you soon. TINA with a lot a love
  6. Martine:
    29 september 2023
    Heb genoten van jullie reis, de mooie foto's en jouw leuke verslagen. Goede terugreis met hopelijk nog wat fotogenieke locaties 🌈
  7. Ria:
    Dank je Martine
  8. Heleen van Riet:
    29 september 2023
    Ik heb genoten van je reisverslag en de mooie foto’s,dankjewel.
    Goede reis naar huis.💖
  9. Ria:
    Dank je wel Heleen
  10. Winnie Schaeben:
    29 september 2023
    Een goede thuiskomst en bedankt voor de mooie verhalen
  11. Ria:
    Dank u wel
  12. Luuk:
    29 september 2023
    Goede en veilige thuisreis!
  13. Mariska:
    29 september 2023
    ria ik wel je bedanken dat ik weer een stukje met jullie op vakantie mocht, ik wens jullie een veilig terug reis toe en spreken elkaar weer snel.
  14. Ria:
    Dank je Luuk
  15. Ria:
    29 september 2023
    Ja, Maris we gaan snel afspreken
  16. Milly:
    Bijzondere plek hebben jullie weer gevonden. Goede terugreis 😘