De bezienswaardigheden van Mui Ne

26 maart 2023 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

De dag probeert de nacht weg te schuiven. Maar voordat de  dag aanbreekt, staan twee halve gare om 04.00 uur op de de zon te zien op komen op de witte duinen. We schieten slaperig en even een washand over ons lichaam snel in wat makkelijke kleren. In het donker zoeken we onze weg naar de receptie.

20230326_063828

Er staan een paar jeeps klaar en we moeten even kijken dat we in de goede Jeep stappen. Met een jeep, waarvan je denkt  die haalt het einde van de weg niet, gingen we op weg.

20232603567.jpg

We zagen geen hand voor ogen. We hadden geen idee waar we naar toe gingen.  Na ongeveer een klein half uurtje moesten we overstappen in een andere jeep die ons op de top  zou brengen. Je. Voor dit ritje moeten we wel iets anders bij betalen. Maar anders moesten we gaan lopen. Dit was in het donker niet zo prettig en toch wel een eind omhoog met hoge temperatuur. We kozen dus voor iets bijbetaling maar dan wel met de jeep naar het uitzichtpunt.

De zon kwam op uit zee en verlichten  het hele duin gebied. Wat was dit een prachtig gezicht. Hierna reed de jeep met ons diverse steilen toppen af. Natuurlijk ik een beetje schreeuwen. Leek echt net of we in attractie in de efteling zaten.

Hierna bezochten we de rode zandduinen. Ook dit was spectaculair om te zien. Vervolgens maakten we een stop bij de haven van een klein vissersdorp. Hier zagen we hoe alle versgevangen vis uit zee verkocht en verhandeld werd. Ik maak me wel grote zorgen over de hoeveelheid vis  die elke dag uit zee wordt gehaald, en hoeveel afval er gedumpt  wordt. De jeep reed ons vervolgens naar de

20232603123.jpg

fairy stream. Dit is waanzinnig  gaaf. Op blote voeten loop je in een ondiep riviertje door een soort kloof met prachtige kleuren. Gelukkig  waren we hier niet zo laat dus konden we van alle pracht genieten. We waren weer op een redelijke tijd in het hotel. We konden gelijk aanschuiven aan het ontbijt. De temperatuur is weer boven de 35 graden. We zoeken verkoeling aan het zwembad. We liggen in een deuk om al die Chinezen die niet kunnen zwemmen en allemaal zwembandjes  dragen. Ze liggen met een selfie stick in het water en maken wel uren foto's  van zich zelf.

20230326_164901

Je hebt in het hotel geweldige massage mogelijkheiden. Deze massage geprobeert. We voelen ons als herboren. Wat kunnen deze meiden masseren. Ruim 1,5 uur werden onze spieren flink aangepakt. Dronken we thee en hadden veel lol

Wat weer een geweldige dag.

1. Gitta Pattiapon:
    26 maart 2023
    Niet normaal zo mooi, dat rode zand, lijkt niet echt
  2. Ria:
    26 maart 2023
    Ja, Gitta het was echt prachtig. En op het juiste moment de foto gemaakt. Het licht verandert elke seconde
  3. Marijke ⏩ (collega):
    Prachtig die foto's , verhaal en dat genieten tijdens ☺️