Nog een dagje Ha Long Bay.

16 maart 2023 - Hue, Vietnam

Lieve allemaal,

20230316_074415

Hoe heerlijk is dat, wanneer je wakker wordt en je de rotsen voorbij ziet glijden. Ook voor vandaag hebben we een leuk programma van de steward gekregen. Rond 07.00 uur was er tai chi les op het boven dek. Daar ik geen geschikte sport kleding bij mij heb, maar wel graag wilde meedoen, besloot ik om maar in mijn pyama te gaan.

Op het bovendek verzamelde zich een aantal gasten van de boot die even helemaal zen wilden worden.  De leraar beheeerst de beweging tot in de kleinste perfectie. Wij, Vincent en ik stonden maar een beetje mee te draaien met onze armen en benen. Het leek heel wat maar we moesten wel vreselijk lachen, want eigenlijk  leek het nergens op. Na de les was er mini ontbijtje. Een kop koffie en een croissant.

We dachten dat we nog even tijd  hadden om te douchen alvorens we de excursie naar een prachtige grot zouden maken. Waarschijnlijk hebben we het  niet helemaal goed begrepen  wat de bedoeling was. Toen Vincent net onder de douche stond, ging de zeebel dat we moesten verzamelen. Met nog een natte kont snel in de kleren.

20230315_130006

We waren nog  op tijd om met de taxiboot mee te kunnen.

20230316_080524

We gingen naar een prachtige baai en vaarde met een boot met roeier door de grot heen. Op de rots zaten grappige apen het hele schouwspel zaten te bekijken. Bij terug keer op de boot konden we lekker douchen en kregen we nog een uitgebreid lunch buffet. Daarna was het tijd om afscheid te nemen van de kapitein en zijn bemanning. We hebben het hier heerlijk gehad maar gaan nu verder naar Hue.

Onze chauffeur  en gids stonden ons in de haven op te wachten.  Na onderweg nog een paar kleine plasstops, hebben we op het vliegveld in Hanoi  ook afscheid genomen van deze gids en chauffeur. We vliegen nu naar Hue om weer een heel andere gedeelte van Vietnam te gaan zien.

Morgen onze eerste kennismakingstour met Hue.

Liefs,

Vincent & Ria

1. Marinus Wullur:
    Veel plezier in Hue!!!
  2. Michiel:
    16 maart 2023
    Heb je geen foto’s van de tai chi les? Lijkt me inderdaad een grappig plaatje 😂
  3. Milly:
    16 maart 2023
    Jullie maken er wel een spannende reis van zo. Gelukkig wel op tijd voor het vaartochtje!
    Liefs!
  4. Ria:
    17 maart 2023
    Michiel, ik heb er een stukje videovan geplaatst. Maar intetnet is lanzaam dus misschien zie je het filmpje nu pas. Hahaha
  5. Ria:
    17 maart 2023
    Ja. Heel het is een bijzondere reis. We maken ons nergens druk om. We hebben alleen maar lol