Afwerken to do list

15 januari 2023 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

20230115_135021

In onze agenda staan deze maand een aantal  dingen op onze to do list. Ik kan zeggen dat we ons lijstje aardig hebben hebben afgewerkt.

- betalen van de reissom

- aanschaffen wat nieuwe zomerkleding, toilette artikelen, wat leesvoer. Zoals een reisboek en wat leesvoer voor in het vliegtuig, of voor op het strand. Een zomerjas die niet te zwaar is en makkelijk in de koffer kan.

- een afspraak maken met de huisarts voor eventuele reisvacinatie, malaria pillen.

- aanvragen visum.

- regelen  extra  excursies.

- Chechen van de vliegtijden

- buitenlands valuta reserveren.

- leuke foto's  met de letters I love Amsterdam. Omdat we straks bij het vertek misschien aan zoveel dingen moeten denken, is misschien  de kans groot dat we  deze letters voorbij lopen. We besloten om vandaag de letter foto's te gaan maken.

Nu kunnen we op ons gemakje gaan zoeken waar die letters staan.

Staan ze binnen, staan ze buiten. Staan ze na de douane, of staan ze op het panorama  terras. Op internet gekeken waar we ze zouden kunnen vinden.

20230115_125721

Gelukkig  hoefen wij niet zo lang te zoeken. Ze staan gewoon op Schiphol buiten voor de hoofdingang. Ik vind het geweldig, de kleuren rood en wit.

20230115_131046

Het staat echt hartverwarmend. De letters staan er zo trots bij, dat ik hier helemaal  blij van word. De letters stralen kracht en gezelligheid uit. We beseffen  nu we hier op Schiphol  waren dat we echt bijna boven de letters weg vliegen.

We dansten en zongen en maakten een heleboel leuke foto's. Het voelt echt heel spannend,  we voelen het vakantiegevoel in ons hele lichaam opborrelen. Het geeft een fantastisch  gevoel. We trakteerde ons zelf op koffie. We genoten van dit momentje. Het momentje dat het lange  wachten bijna ten einde komt en we onze droomreis naar Vietnam kunnen gaan maken. 3 lange jaren  bezig geweest met het verzetten, verplaatsen en verschuiven. We kijken elkaar en en denken allebei. HET IS BIJNA ZOVER!

1. Miranda:
    16 januari 2023
    Wat fijn dat jullie droomreis in zicht komt. Het aftellen is begonnen en Amsterdam laten jullie binnenkort onder je. Ik wens jullie nog veel voorpret voordat de droomreis begint😘🥳
  2. Dick van der Zwan:
    16 januari 2023
    Fijn die vooruitzichten van een moie vakantie. Geniet van de voorpret.
  3. Winnie Schaeben:
    16 januari 2023
    Het gaat opschieten. Het weer is toch niet mooi
  4. Ria:
    20 januari 2023
    Deze week bericht ontvangen dat we ons visum moeten corrigeren. Volgens de informatie waren we de foto's niet goed. Je mag de aanvraag 2 x verbeteren, daarna verloopt de aanvraag. Als het dan niet goed is moet je je visum opnieuw aanvragen en moet je opnieuw betalen.. Nu maar hopen dat we het wel goed gedaan hebben. Wordt niet precies aangegeven wat je dan precies moet doen. Dus het wordt spannend..
    Zonder visum krijgt je geen toestemming om het land in te reizen. Dus dit visum hebben we wel echt nodig.
    Het schijnt dat je het ook aan de grens kan kopen. Maar dan moet je heel lang wachten bij de doane en betaal je veel meer.
  5. Martine:
    29 januari 2023
    Wat gaaf die gekleurde bollen! Duimen dat de visum aanvraag nu wel goed gaat!
  6. Ria:
    29 januari 2023
    Hoi Matine, gisteren ons visum binnen gekregen. Dat is een pak van mijn hart. Het staat in het chinees maar we begrijpen dat de aanvraag is goedgekeurd. YESSS!
  7. Rosita:
    12 februari 2023
    Wat leuk Ria dat jullie weer gaan reizen. Wanneer vertrekken jullie?
  8. Ria:
    12 februari 2023