De Picos de Europa

12 september 2023 - Cangas de Onís, Spanje

Bij het opstaan valt de regen met bakken uit de hemel. Toch is er ook een waterig zonnetje te zien. Zodra de koffers in de achterbak liggen breekt  het zonnetje volledig door. Zingend rijden we naar naar onze eerste  bezienswaardigheid.

20230912_101401

De romeinse brug in Cangas de Onis. Deze stad ligt aan het begin van het Nationaal park Picos de Europa.  Daarna bezochten we het heiligdom van Covadonga.

20230912_113046

20230912_114329

Via een stevige klim van 20 minuten kwamen we bij deze mooie kerk en een rotskerkje.. In dit dal liggen ook twee gletsjer meren. Hier wilden wij vandaag ook graag gaan rondkijken. De weg was afgesloten voor verkeer. Het schijnt dat in het hoogseizoen  hier te veel mensen komen en het dan te druk wordt. Volgens de locals is het hoogseizoen  pas 1 oktober voorbij. Dan is deze weg weer gewoon open voor verkeer.

Gelukkig  hebben ze een andere oplossing, zodat je toch naar deze meren kan. Je moet een buskaartje kopen en dan brengt de bus je naar deze bezienswaardigheid .  Wij kopen een buskaartje en de mevrouw achter het loket geeft aan dat we achter de rij moeten aansluiting  en dat de bus over ongeveet 20 minuten komt.

Na ongeveer 35 minuten wachten, komt de bus. Er stappen 2 mensen uit en er mogen er twee in. Daarna zei de chaffeur  dat we moesten wachten op de volgende bus. Terwijl we  nu op 6de plaatst  in de rij staan,  valt er een enorme regenbui. Nergens kunnen we schuilen. Binnen 5 minuten zijn we verzopen. We staan langer dan 35 minuten in de regen. Eindelijk daar komt de bus. Er stapt 1 persoon uit en er mogen 2 personen  mee.

We staan dus nog steeds buiten in de stromende regen. En de buschauffeur  geeft aan vol te zitten en we moeten op de volgende bus wachten. Maar nu zijn we er klaar mee. Wat een gedoe om een paar meren te zien.

We gaan ons buskaartje ruilen en krijgen ons geld terug. Voor vandaag hebben we genoeg water gezien. In  De Picos de Europa is veel te zien. Het weer blijft wisselvallig. Dus we besluiten om met de auto een rondrit te gaan maken en om de droge momenten te pakken om wat foto's te maken .. Na een paar koffie stops willen we in een leuk dorpje  even lunchen. Hahah ook dit is niet mogelijk vanwege siesta. In dit prachtige gebied is weer een weg afgesloten. Dit keer omdat er een belanrijke wieler ronde aan de gang is . We moeten hier echt vreselijk om lachen. Dit is echt zo'n dag wat helemaal anders loopt dan we willen. We slaan een bergweggetje in en volgen de borden Ruïne  San Pedro de Plecin.

Leuk  om hiermee de dag af te sluiten.

Ons hotel is in dit nationale park met uitzicht op de bergen

Fantastisch!

1. Vera:
    12 september 2023
    Gelukkig zijn er de foto's nog. Daar zie je helemaal niets dat op regen lijkt.
  2. Ria:
    12 september 2023
    De foto's zijn tussen de vreselijke buien door gemaakt
  3. Luuk:
    12 september 2023
    Tja, dat zat even tegen, maar des te meer je zal genieten als alles weer een keer goed gaat😁☀️😉🍺
  4. Martine:
    Hihi, geweldig, prachtig verhaal 😂
  5. Ria:
    13 september 2023
    We kunnen er gelukkig om lachen. Het hoort bij vakantie
  6. Winnie Schaeben:
    Toch een leuke ervaring.
  7. René:
    14 september 2023
    Wel weer lekker op z'n Spaans. Hoezo een extra bus laten rijden? Gelukkig zitten jullie zo n elkaar dat je erom kan lachen. Dat zou mij niet lukken...
  8. Ria:
    14 september 2023
    Het antwoord was ook typisch Spaans. Toen wij vroegen waarom ze geen extra bus lieten rijden, was het antwoord. Het seizoen is voorbij. Toen ik veoeg waarom ze de weg niet gewoon open deden was het antwoord;. Het seizoen is pas 1 oktober voorbij hahaha