Richting Blanes

26 september 2023 - Blanes, Spanje

Vandaag is het weer tijd om onze route te vervolgen. Langzaam gaan we koers zetten richting  Nederland. We hebben natuurlijk  nog een aantal dagen,  maar we doen het lekker op ons gemakkie. We moesten dwars door Valencia om de aansluitende snelweg te vinden. Ik kan je verzekeren  dat het echt geen pretje is om hier in de spits te moeten rijden. Iedereen doet maar wat. Gelukkig hebben de Spanjaarden in het verkeer een enorm sociaal gedrag. Ze laten je voor als je verkeerd zit, ze wachten even als je je auto er echt tussen moet zetten. Kortom  een heer in het verkeer. Vincent blijft rustig en laat weer zien hoe ervaren hij is om in zo' n grote stad ons er weer veilig door heen te loodsen.

20230926_121849

Omdat we niet alleen de hele dag  willen rijden, besluiten we om onderweg een kleine fotostop te gaan maken. We denken aan Tarragona. We zien op de route kaart dat er in de buurt van die stad ook een kasteel aan het water ligt. We  besluiten om de stad te laten liggen en kiezen voor het kasteel aan zee.

20230926_122155

Wat een plaatje. Een spierwit strand, een prachtige  blauwe zee. Geen wolkje aan de lucht. Op de achtergrond een kasteel. Het koele zeebriesje. Net of we in een sprookje beland zijn. We naderen Barcelona. De wegen zijn druk. Barcelona  is een grote stad. Omdat we deze stad al 2 x hebben bezocht, zullen we deze vakantie Barcelona  overslaan. Voordat we naar ons hotel rijden zullen we nog een zwemstop maken bij

20230926_152650

Carnet del Mar. Ongelooflijk, we hebben het hele strand voor ons zelf. Er is geen toerist of local te bekennen.  We zoeken verkoeling in de zee. Als ik op mijn horloge kijk, zie ik dat het al 16.30 uur is. Hoogste tijd om nu naar ons hotel in Blanes te gaan rijden.

Wat mij op deze weg is opgevallen, is de melding van de toll poorten. Je ziet nog wel de toll poorten maar nergens zijn er slagbomen  en hoef je niet te betalen. Het lijkt echt of ze deze tollweg hebben opgeheven.

Dat vinden wij niet erg. We hebben al veel betaald voor de tolwegen. Ik heb er alleen niets over gehoord of gelezen.

Ons Hotel ligt in het cetrum. Gelukkig heeft het hotel een eigen parkeerplek. Want parkeren in het centrum  is lastig. We krijgen een heerlijke grote kamer.

20230926_171047

Als  klap op de vuurpijl  hebben we een zwembad op het dak. Aan de linkerkant zien we de de stad en aan de rechterkant kijken we uit op zee. Niet slecht

Het was weer een geweldige dag.

1. Miranda:
    26 september 2023
    Alweer richting Nederland. De reis vliegt voorbij. En zoveel indrukken. Maar voordat jullie terug zijn nog genoeg stopplaatsen. Goede reis terug.

Voor ons gaat t ook opschieten. Vrijdag weer terug na 18 dagen Zuid Afrika.

Liefs van ons
  2. Ria:
    26 september 2023
    Na de vakantie even afspreken. Ben reuze benieuwd naar jou verhalen
  3. Winnie Schaeben:
    Bijna thuis. Mooie herinneringen. Nog even welkom thuis