Een dagje Blanes

27 september 2023 - Blanes, Spanje

Toen ik de reisroute ging maken, dacht ik wil ik wel via Blanes rijden. Ik weet nog toen ik 18 was,  iedereen van die leeftijd deze kant opging voor feesten en disco,  herrie en veel drank. Waarschijnlijk is het in de zomer maanden nog steeds zo. Nu in het naseizoen  is het geweldig. Een heerlijke boulevard met gezellige  eetgelegenheden.

20230926_185623

Een paar mogelijkheid om een cocktail  te drinken. Aan het strand te eten. Een gezellige winkelstraat. Geen herrie. We hebben tot laat aan het strand kunnen eten. We zagen de maan schitteren in zee.

Dit is niet de enige reden dat we toch voor Blanes hebben gekozen. Blanes heeft twee fantatische botanische  tuinen.

20230927_110337

- Jardin botanica Pinya de Rosa.

- jardin botanique Marimurta

20230927_102739

Twee fantastische tuinen met tropische planten en

20230927_122509

cactussen. Uren hebben wij hier rondgelopen. Op een gegeven moment zei Stanley; Mam, Lloret de Mar is hier echt dichtbij. 15 jaar geleden ben ik hier met vrienden geweest, weet je nog toen mijn bus helemaal uitgebrand was. Goh ik wil nog wel even kijken waar mijn hotel was. We reden nog even naar Lloret de Mar.

Stanley vertelde bij elke hoek een verhaal. Tevens liet hij ons zien waar je lekkerste  Nederlandse  kaassouffle's  kon eten.

We moesten er alle drie smakelijk om lachen. Een beetje Nederland in Spanje.

Ik heb genoten van deze dag. Soms ook met een brok in mijn keel. Vooral toen Stanley vertelde hoe hij zonder kleren, geld, daar stond. Omdat de reisorganisatie  direct van alles voor hun geregeld  hebben en er verder niets aan de hand was heeft Stanley daar de tijd van zijn leven gehad.

1. Michiel:
    27 september 2023
    Mooie tuin wel met al die cactussen zo. Veel
    Plezier nog verder!
  2. Luuk:
    27 september 2023
    Ha ha, ik dacht dat jullie al in Frankrijk zouden zijn, maar nog even blijven hangen😁
    En ja die uitgebrande bus kunnen we nog herinneren, was niet leuk maar goed afgelopen. Veel plezier daar!
  3. Ria:
    28 september 2023
    Ja, hahaha we blijven vandaag nog ergens een dagje hangen. Maar dan is de koek echt op.
    Omdat Stanley zondag weer moet werken, zijn we zaterdag weer thuis
  4. Gitta Pattiapon:
    De vogel van Lucia is ook meegegaan zie ik 😄
  5. Winnie Schaeben:
    28 september 2023
    Daar in Blanes heb je mooie tuinen.
  6. Tina:
    28 september 2023
    Be careful with the cactus! 🙀😆