Een nieuw kapsel.

29 januari 2023 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

20230128_010051

Natuurlijk wil ik er straks  tijdens mijn vakantie gezellig uitzien. Dat betekent een nieuw  jurkje, en even mijn haren laten doen. Even de grijze stukjes laten verstoppen onder een laagje haarverf. Terwijl ik op internet naar nog een paar dingen aan het zoeken ben, valt mijn oog op een advertentie van pruiken.

Op het plaatje zie ik een pruik met heel lang krullend haar.

Ik denk dat is geweldig. Dit zoek ik! Als ik een pruik koop dan heb ik tijdens mijn vakantie geen grijze haren.

Ik vind mij zelf geniaal. Ik druk op de knop bestellen en heb binnen een paar dagen  deze pruik in huis. Ik kon niet wachten om hem op te zetten.

Nergens een beschrijving wat ik moet doen. Zo moeilijk  kan dat toch niet zijn. Terwijl ik de verpakking verder open komt er ook een zakje uit met een soort muts van een panty. Ook hiervan geen beschrijving. Ik neem aan dat ik dat kapje op moet zetten om mijn eigen haar hieronder te verstoppen. Omdat mijn eigen haar ook best lang is kwamen er overal onder het kapje grote bobbels.ik besloot mijn haar te vlechten en het dan nogmaals onder het kapje te stoppen.nu had ik weer grote bobbels in mijn nek.

Waarschijnlijk moet ik met schuifspeldjes werken. Deze gekocht om mijn haar vast te zetten. Ondertussen ben ik al een paar uur verder. Uiteindelijk mijn haar helemaal weg getoverd onder het panty mutsje.nu de grote verrassing. Ik zie in de pruik iets van haakjes en elastiek. Ik zet de haakjes vast. Zet de pruik op en dat is toch schrikken. De lengte is fantastisch. De kleur chocolade bruin wel opvallend. De pony afgrijselijk, hangt voor mijn ogen. Ik zie helemaal niets.  Ik krijg de pony niet weg. Ik lig helemaal in een deuk. Tevens glijdt de pruik steeds  van mijn hoofd af.

Op internet opgezocht hoe ik dit nu goed op moet zetten. Kind kan de was doen. Ondertussen komen Stanley en Vincent  ook thuis.  Zodra deze de deur opendoen barsten  zij in lachen uit. Nee, niet gewoon lachen, het huis trilde ervan. Ik zei dat ik al heel lang bezig ben om deze pruik op te zetten, maar dat het me niet lukt om er een natuurlijke look van te maken. Een look waar ik me fijn bij voel. Stanley wist een oplossing. Hij zei, mama doe in die pony gel, dan kan het opzij.

Gel bleef niet zitten. Ik bedacht zelf dat ik met de krultang het misschien kon krijgen zoals ik wilde.

Ook dit lukte niet. Stanley zei, mama zal ik die pony weg knippen. Ja, dat is goed idee. Toen we dat gedaan hadden, zag ik  als een uit stekelvarkenen. Ik besloot de pruik maar niet te dragen. Ruilen kon niet meer. De pruik eindigt  zijn verhaal op het haarkerkhof. Ik kan zeggen dat we wel vreselijke lol hebben gehad.  Ik heb geen pruik, nog steeds grijze haren en moet dus toch echt nog voor de vakantie  naar de kapper.

1. Mariska:
    29 januari 2023
    🤣🤣🤣je hebt toch ook zo een lekker ding
  2. Ria:
    Hahaha,
  3. Winnie Schaeben:
    29 januari 2023
    Ik zie het voor mij.Ik lig in een deuk .
  4. Ria:
    29 januari 2023
    Ja, tante Winnie, dit was erg grappig.
  5. Miranda:
    31 januari 2023
    🤣 Wat een hilariteit bij jullie. Heerlijk om samen te lachen. En tja Ria dan maar naar de 'echte' kapper.
  6. Vincent van Croonenburg:
    31 januari 2023
    Een prachtig pruikje met een beperkt zichtveld. Je had nooit aan Stanley moeten vragen om de pony af te knippen. Hij nam wraak omdat je zijn haar ook eens verknipt hebt.😁
  7. Ria:
    😁😁😁😁😁
  8. Ria:
    31 januari 2023
    Ook bij dat verhaal krijg ik de slappe lach. Hahaha maar dat ga ik niet op reislogger zetten.
  9. Marijke ⏩ (collega):
    5 februari 2023
    Lekker bezig geweest!!
    Zo op de foto is het best leuk, kleur van de pruik staat goed in je gezicht 🤷💇💅👌

Mooi verhaal, zag de situatie voor me 😂
  10. Ria:
    5 februari 2023
    Haha ,Marijke ja, dat was echt lachen. .
  11. Martine:
    12 februari 2023