Halong Bay

16 maart 2023 - Halong Bay, Vietnam

Lieve allemaal

Ik loop een dag achter, maar we hadden even geen internet

Een van de dingen die je niet mag overslaan als je in Vietnam bent, is  de Halong Bay. Letterlij betekent  Ha Long, daar waar de draak in zee gaat. Het zijn  enorme rotsformaties die als talloze eilandjes oprijzen  uit de zee. Halong Bay is het meest gefotograveerde landschap in  Vietnam

20230315_163101

De baai van Ha long omvat  bijna 2000 eilandjes en het kenmerkt zich door de piekerige kasrtbergen die overal uit het water omhoogsteken. Om de Ha long bay goed te kunnen bekijken, zit er in onze reis een boottocht. We dachten in eerste instantie dat het om een rondvaart ging. Maar na het programma  goed gelezen te hebben, bleek het om een mini cruise te gaan van 2 dagen. We werden vroeg opgehaald en bezochten onderweg nog een fabriek  waar van de oesters parels maakten

20230315_115304

. Erg leuk om dit te zien. Daarna direct naar de haven.

We werden met een soort taxibootje naar het schip gebracht.we konden het niet geloven. Echt zo gaaf. Door de steward  werden we welkom  geheten. Kregen een welkomsdrankje en een heerlijk verfrissingsdoekje. We mochten plaats nemen aan prachtig gedekte  tafels met fantastisch uitzicht.  Hierna opende de steward het buffet en gingen de trossen los. Prachtig gevormde rotsen doken op. De een nog mooier dan de ander. Het water wat constant van kleur veranderde.  Na een heerlijke lunch kregen we onze kamers aangewezen. Wij hadden een kamer op de hoogste verdieping. Er was een heel groot raam, een balkon, en een complete badkamer met een heerlijke stortdouche. Veel tijd om te genieten hadden we niet omdat ons een heel leuk programma werd aangeboden . Natuurlijk wilden we overal aan mee doen.

Zo werden we dus weer in de taxiboot gepropt en bezochten we eerst een prachtige grot. Daarna een bezoek aan Titov eiland. Hier had je de mogelijkheid om te zwemnen of te hiken. Vincent ging voor de hike. Ik bleef deze keer beneden en genoot van het strand en het uitzicht.

Na deze excursie was er op de boot Happy Hour. We kregen een drankje en wat nootjes. Hierna volgde een kookdemonstratie. We kregen te zien hoe de Vietamese bevolking loempia maakten. Speciaal voor Rinus heeft Vincent het geproefd. Hij vond het erg flauw en veel groente. We kregen een dinner buffet. Ook was er nog de mogelijk om te gaan vissrn. Maar wij vonden het genoeg. Kroppen in onze kajuit en vielen als een blok in slaap. Wat een ontzettende  leuke ervaring.

20230315_150059

Wat een enorm uitzicht en een geweldige  excursie binnen onze reis..

1. Marinus Wullur:
    16 maart 2023
    Die Halong plaatjes kende al ja, prachtige foto's!!! Wat jammer dat de Vietnamese Loempia flat was, want Hier zijn ze Lekker..., en je kunt hier Zoete Of Hete Rode Sauzen erop doen, ik neem van beide Sauzen wat..., heerlijk hoor...!!!
  2. Winnie Schaeben:
    16 maart 2023
    Schitterende ervaring. Ik moet wel bij Marinus aansluiten ondanks ik hem niet ken. De loempia's eten doe dan maar in Holland. Misschien alsnog eet je daar.
  3. Margareth:
    16 maart 2023
    Wat een prachtige natuur mooi hoor en weer een ondernemende dag.
    Volop genieten zo!
    Op naar de volgende mooie momenten in Vietnam
  4. Ria:
    17 maart 2023
    Ja, Mar, we vallen van de ene in de andere verbazing.
  5. Martine:
    17 maart 2023