Wat een fijne service

3 augustus 2023 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

De reisroute is nu echt helemaal klaar. Hier en daar nog wat hotels toegevoegd of iets aangepast. De hotels zijn geboekt en bevestigd. Het aantal km wat we gaan rijden ingepland Een planning gemaakt welke excursies  we echt willen doen. Dit zijn vaak de hoogtepunten van een bepaalde  plaats of omgeving.Ik had iets op internet gevonden dat wilde ik nog in het programma toevoegen. Staat ook al jaren op ons verlanglijstje. Ik weet bij de hoogtepunten, is het vaak lastig om aan kaarten te komen. Je staat heel lang in een rij of je grijpt mis. Momenteel moet je vaak een ticket vooraf reserveren. Omdat wij heel lang wachten in een rij niet prettig vinden dacht ik , ik ga voor deze bezienswaardigheid de kaarten maar vooraf bestellen. Op internet waren genoeg bedrijven die tickets aanbieden maar dan alleen met gids. Dit is wat wij niet willen. Wij willen dit op onze eigen manier beleven.

Ik heb een prima boek met veel informatie en al heel veel opgezocht op internet.

Na veel zoeken kwam ik informatie tegen dat het ook mogelijk is om tickets  zonder gids te reserveren. Uiteindelijk vond ik de site waar dat kon. Alles stond in het spaans (logisch) natuurlijk  want we gaan naar Spanje. Maar met het vertaalprogramma   en nog mijn basis kennis van Schoevers kwam ik toch een heel eind.

Het probleem was de tijd.

Je moest een tijdslot reserveren en dat was niet mogenlijk. Alle tijden tot 19.00 uur waren volgeboekt. Ik dacht , misschien zijn de voorwaarde veranderd.

Ik belde het spaans verkeersbureau in Amsterdam en vertelde in mijn beste spaans het probleem

De medewerker  zei. U mag het ook in het nederlands vragen ik spreek ook nederlands

Gelukkig zag deze man mijn lachkriebels niet.

Of mijn Spaans was niet om aan te horen.

Deze meneer gaf mij hetzelde adres wat ik zelf  al had gevonden maar ook een mail adres. Ik heb daarna in het engels een briefje gestuurd naar  het opgegeven mailadres

Binnen een uur kreeg ik  een mailtje terug dat ik het nogmaals moest proberen.Er waren boekingsproblemen maar dat was nu waarschijnlijk opgelost.

Nogmaals ingelogd op de site en ja hoor ik kon 3 kaarten bestellen. Had veel keus uit tijden. Alle tijden kon Ik nog boeken.

Ik betaal krijg een bevestiging dat ik betaald heb en weg is alles.

Nergens in mijn mail of spam,  tickets.

Ik dacht, oh je. Ik ben toch er in getrapt.

Gelukkig had ik het mail adres nog en heb weer een mailgestuurd dat ik geen kaarten heb ontvangen.

In het spaans kreeg ik een bericht dat ik iets met een telefoonnummer moest bellen.

Dit durfde ik niet doen. Ik dacht, ik laat het maar zitten  want ik ben er nu  wel klaar mee.

Na lang zoeken bleek het nummer te kloppen.

Met een spaans woordenboek onder mijn arm, de stouten schoenen aan getrokken om naar Spanje te bellen. Eerst netjes in het spaans verteld dat ik niet zo goed spaans spreek.

Gelukkig konden ze mij helpen in het engels.

We kwamen er achter waar het fout is gegaan. Bij het bevestigen van mijn mail was ik het puntje vergeten. Binnen enkele minuten  had ik nu de tickets binnen.

Via watt upp kreeg nog een heel lief berichtje.

Men vroeg of alles was binnen gekomen en dat ze het super leuk vinden dat wij komen.

Ze zeiden ons met open armen te zullen ontvangen en dat we erg welkom waren. Hahaha, misschien staat de koffie wel voor ons klaar .

Je begrijpt naruurlijk wel als ik zoveel moeite doe voor een kaartje dat het dan hopenlijk ook echt de moeite  waard is..

Ik vond het wel een superservice. Ze hebben echt hun best gedaan om mij te helpen. Ik kom helaas deze service weinig tegen en daarom ben ik vandaag ontzettend blij dat er toch nog mensen zijn die je wel vriendelijk  helpen en meedenken voor een oplossing.

Zodra we deze bezienswaardigheid gaan bezoeken laat ik het weten.

Waarschijnlijk vraag je je af wat het dan is.

Op dat antwoord moeten jullie dus nog even wachten. Maar een ding is zeker ik ga er heel erg van genieten

1. Winnie Schaeben:
    Het gaat gauw beginnen
  2. Ria:
    4 augustus 2023
    Ja, tante winnie het gaat heerlijk opschieten
  3. Richard en Riska:
    4 augustus 2023
    De voorpret is bijna net zo leuk als de reis zelf 😊
  4. Ria:
    4 augustus 2023
    Ja. De reis duurt bij ons zo wat langetr. Een paar maanden voorbereiden
    Dan de reis zelf, en bij thuiskomst een heleboel foto's en film terug kijken.
    Dat noemen ze waar voor je geld
    Zijn jullie ook nog in spanje in september. Dan komen we even op de koffie hahah
    Zou trouwens wek erg leuk zijn.
  5. Vincent van Croonenburg:
    5 augustus 2023
    In Spanje hebben ze kennelijk nog ouderwetse service. Nu nog meer zin om er weer eens naar toe te gaan.
  6. Milly:
    10 augustus 2023
    Alvast wat oefenen in Spaans kan nooit kwaad. En dit moet wel een mooie excursie worden als de kaartjes zo gewild zijn 😅