De bezienswaardigheden van Nihm Binh

13 maart 2023 - Tam Coc, Vietnam

Lieve allemaal,

Een nieuwe dag is aangebroken. Vandaag gaan we het overvolle Hanoi verlaten en gaan  richting Nihm Binh. Toen de gids ons kwam halen zei ik tegen hem: goeden morgen, ik heb voordat we weggaan 3 vraagjes.

Waar kunnen wij een goede Atm vinden, we moeten wat geld  opnemen?

Waar kan ik pleisters kopen voor mijn blaren.? Ik had zelf wel een doosje uit nederland meegenomen maar die zijn nu op.

Waar kan ik mijn rugzak laten  maken?. De hengels begonnen los te laten.? Onze gids moest lachen en zei stap in de auto we gaan het nu allemaal regelen.

De chauffeur reed door het centrum van Hanoi. Elk weggetje, winkeltje  weet hij blindelinks te vinden.

20230313_085042

In een heel klein straatje was het naaivrouwtje. In een rap tempo zetten zij mijn hengels weer vast. De chauffer reed weer verder en na 2 minuten stonden we bij een apotheek. Ze keken naar mijn hielen en hadden niet helemaal wat ik nodig heb. Maar hier wel een flinke doos pleisters gekocht.

Nu nog naar de geldautomaat. Dit lag weer in een andere gedeelte van het centrum. Onderweg naar Nimh Binh nog een kleine koffie pauze. Hier mijn eerste souveniertje gekocht. Een echte Vietamese hoed.

20230313_105258

Vandaag stonden een paar bezienswaardigheden op het progromma in Nihn Binh. Eigenlijk wilde we hier de geelgekleurde rijstvelden zien. Maar deze prachtige rijstvelden in deze omgeving zijn pas in mei op z'n mooist. We hebben dus zeker een reden om terug te komen. Er is hier zoveel moois dat we eigenlijk hier tijd te kort komen.

20230313_11213120230313_144835

We brachten een bezoek aan de voormalge Hoofdstad Hoa lua,

We maakten een schitterende boottocht door dit gebied met het kasrtgebergte. De mensen die de boot roeiden, doen dit niet met hun handen, maar ze roeien met hun voeten. Zo iets geks hebben we nog nooit gezien.

20230313_140033

Tot slot bezochten we de Bingh Dong pagode. De meest gefotograveerde tempelpoort in Vietnam.

Na al deze indrukken werden we naar ons hotel gebracht. Wat een paradijs.

20230313_154224

We slapen in zeer confortabele huisjes met een rieten dak, tussen de rijstvelden.

We hadden geluk met het weer. Er was vandaag regen voorspeld. Wij hebben het de hele dag drooggehouden. Wel een groot gedeelte van de dag bevolking  en ook af en toe een zonnetje. Ook al is het bewolkt het is zo intens mooi, dat soms woorden even te kort schieten.

Liefs,

Vincent & Ria

1. Marinus Wullur:
    13 maart 2023
    Hoe komt het dat Westerse mensen vaak Blaren krijgen als ze in Azië zijn...?! Het antwoord krijgen jullie later in Holland.....
  2. Miranda:
    13 maart 2023
    Wow wat een andere wereld. Zeker een paradijs. En wat hebben jullie al veel gezien.
    Geniet nog van al t moois😘
  3. Ria:
    13 maart 2023
    Rinus omdat we schoenen dragen. Hahaha
  4. Ria:
    13 maart 2023
    Miran, het is hier waanzinnig.
  5. Marijke ⏩ (collega):
    13 maart 2023
    Wat weer een mooi verhaal en foto's, was weer genieten.
    Leuk dat ze roeien met de voeten, lijkt wat op fietsen zoals bij ons , waterfietsen 😄
  6. Martine:
    Geweldig 👍💕
  7. Winnie Schaeben:
    14 maart 2023
    Mooie vakantie. Jullie genieten grandioos en nog veel meer.
  8. Luuk:
    14 maart 2023