Valencia

23 september 2023 - Valencia, Spanje

Vandaag gingen we deze stad verkennen met de fiets. Via Baja Bikes hebben we een tour geboekt met een Nederlandse  Gids. Valencia  is een uitstekende geschikte stad om per fiets te verkennen. Na al het lopen  is dit een super leuke afwisseling. We hadden perfecte fietsen, die echt heel lekker reden. Daarnaast is het een fijne manier om in korte tijd veel mooie plekken te zien.

20230923_141311

20230923_170851

We zagen  el Miquelete, een gotische klokkentoren, die onderdeel is van een grote kathedraal.

2. La plaza de la Virgeneen sfeervol plein omringd  door historische gebouwen

20230923_171152

De oude stadspoorten van van de volkswijk Barrio del Carmen.

20230923_113605

Stad van de Kunsten en wetenschappen., alsof je in de film beland bent, back to the future

20230922_183048

Jardines De Turia, in de voormalige Turia rivier, die in de stad werd drooggelegd en werd  omgeleid naar de rand van de stad, is tegenwoordig  Jardin  Del Turia te vinden. Dit park is maar liefst 9 km lang en is hiermee een van de grootste natuurlijke  stadsparken van spanje.  Elke sport wodt hier wel beoefend..

De gids wist heel veel en hield de groep goed in de gaten.  Wist ook veel over de typische  spaanse gerechten, drankjes  en waar je dit het goedkoopste kon eten en drinken.

Was echt een super leuke ervaring om Valencia op deze manier te ontdekken.

De temperatuur  is inmiddels  gestegen  naar 29 graden. Tijd voor een plons in het zwembad.

1. Hanneke:
    23 september 2023
    In dat water (bij 4) viel onze hond ‘ per ongeluk’ steeds. Om lekker af te koelen 😊
  2. Ria:
    23 september 2023
    Het water was zo blauw, dat ik er bijna zelf ook in wilde springen.
  3. Ria:
    23 september 2023
    Het zijn wel bijzondere gebouwen. Ik heb mijn ogen uitgekeken
  4. Gitta Pattiapon:
    24 september 2023
    Die eerste foto heeft wel wat erg van de stadspoort in Rhodos stad 😃
  5. Ria:
    24 september 2023
    Misschien hebben ze het van de Grieken afgekeken. Hier in Spanje hebben veel verschillende bevolkingen gewoond. Zijn veel stijlen door elkaar heen geweven. Dit zagen we duideduilijk in Cordoba. Moors, Arabisch, christenen. Zo heb ik altijd gedacht dat de sinasappels hier vandaag kwamen. Maar deze zijn door de chinezen hier naar toegebracht.
  6. Gitta Pattiapon:
    25 september 2023
    Weer wat geleerd, dat wist ik niet 👍🏻