De stranden van het noorden

10 september 2023 - Llanes, Spanje

Na een diepe nachtrust en een heerlijk ontbijt gaan we beginnen aan aan onze Spanje rondreis. Buiten had het vannacht flink regegend. De zon probeerde de regenboog zachtjes  weg te duwen.

20230910_093310

Vandaag stonden een paar mooie stranden van het noorden op het programma. Met een kustlijn van meer dan 500 km is het moeilijk kiezen. Ik heb gekeken welke stranden  erg populair  zijn.

Hier heb ik een paar mooie van uitgezocht. Laten we zeggen een top 10.

We begonnen met de grote stad San- Sebastian Rond 09.00 uur parkeerde we de auto en zaten vlakbij het prachtige strand Bahia de la Concha. Het zand was goud kleurig en super schoon.

20230910_094634

Veel palmbomen versierde de stad. Een heerlijke stad om in rond te lopen.

20230910_144213

Hierna zijn we naar het kerkje gegaan van San Juan de Gaztelugatze

Dit is een klein schiereiland. Alleen te voet bereikbaar. Je moest van te voren een ticket hiervoor bestellen. Ik had dit op internet gelezen. Geen ticket geen toegang..Ik had de kaarten dus echt vooraf besteld. Na het parkeren  moeten we bij een chechpoint onze tickets laten zien.

We gingen een super steil pad af. Het uitzicht werd steeds fraaier

Nergens was schaduw en het was bloedheet. Daarna moesten we 273 treden naar boven om bij het kerkje te komen.. Even dacht ik dat ik in China  was en de Chinese muur ging beklimmen.Wat een spectaculair uitzicht.

We moesten dus ook weer dezelfde weg  terug.. Lekker zweten en nog meer zweten

Voor de film liefhebbers  onder ons,

Deze locatie is ook gebruikt bij de film game of thrones.

Na deze film locatie staat dit stukje kust op iedereen zijn verlanglijstje.

We trokken verder. Maakten nog een stop bij Playa del Torro. Een fantastisch  strand met heel veel rotsen.

20230910_182429

20230910_193730

Daarna naar ons hotel in Playa del Poo..Het is een oude villa met een geweldige ruime gezinskamer en een heerlijke tuin.

1. Dick van der Zwan:
    10 september 2023
    Leuk je verslag te lezen. Geniet er lekker van.
  2. Mariska:
    10 september 2023
    Super knap van je dat je dat gered heb. Pet je af.
  3. René:
    10 september 2023
    Succes met de top 10! Klinkt wel weer mooi allemaal.
  4. Houria:
    10 september 2023
    Super leuk Ria, een hele fijne vakantie en geniet ervan.
  5. Monique Raymond en Isa:
    10 september 2023
    Veel plezier ! X van je broer, je nichtje en je schoonzus!
  6. Ria:
    Thanks familie. I love you
  7. Winnie Schaeben:
    11 september 2023
    Mooie uitzichten. Knap hoor om de helling te lopen.
  8. Richard en Riska:
    Mooie rondtrip weer. Leuk om te volgen 😃 Geniet ervan allemaal
  9. Gitta Pattiapon:
    11 september 2023
    Leuk om te lezen. Wat een klim heb je gemaakt zeg. Heel goed. Leuke foto’s ook.
  10. Gitta Pattiapon:
    Oh ja, van harte gefeliciteerd met je verjaardag Stanley 💋💋