De stranden van het Noorden deel 2

11 september 2023 - Ribadeo, Spanje

Vanmorgen toen de wekker om 06.00 uur; eerst het verjaardagslied gezongen voor Stanley. Vandaag wordt deze  kanjer alweer 30 jaar.

Er staat een feestelijke dag op het programma.  Lekker vroeg opstaan is daar een onderdeel van . Van het hotel een zak met broodjes mee voor onderweg. Ons hotel ligt op twee uurtjes  rijden naar het eerste strand

202311091356.jpg

Onze eerste bezienswaardigheid  vandaag  wordt Playa las Cathedrales. We moeten zo vroeg weg omdat je dit strand alleen bij eb kan zien.

Omdat ze niet te veel mensen op het strand willen, moet je hiervoor ook gratis kaarten bestellen bij de lokale gemeente van dit strand.  Dit klinkt heel gewichtig. In de pratijk moet je gewoon  via internet  een formulier invullen  met je paspoort  gegevens en het aantal personen.  Tijdens je bestelling  krijg je dan gelijk door  hoe laat het eb is  Meestal is het bewolkt  en regen. We hebben 22 graden, droog en een heleboel zon .

We vonden dit strand zonder probleem.  We zagen meters hoge bogen die het strand eer aan doen. Als je er onder door loopt, is het net of je in een kathedraal  terecht bent gekomen . Daarnaast zijn er ook diverse  grotten en mooie rotsformaties te vinden. Dit alles in combinatie  met strand, zee en verschillende poeltjes maakt het geheel zeer bezienswaardig.

20230911_115240

De tweede bezienswaardigheid  is Playa de Silecio. Het strand van de stilte. Een loodrechte wand van misschien wel 300m meter steekt recht uit de zee omhoog. Het strand is moelijk begaanbaar. Via een pad wat steil naar beneden loopt kan je op het strand komen. Het handje vol toeristen blijft gewoon boven om daar te genieten van het prachtige uitzicht. Wij deden dat dus ook.

Ik denk daarom dat dit strand de naam heeft gekregen; Playa de Silencio! Het is wel prachtig om te zien.

Als volgende op ons lijstje reden we naar het oude vissersplaatsje

20230911_131915

Cudellero. Als  een adelaars nest ligt dit dorpje  tegen de berg aangebouwd. Erg gezellig om hier even te lunchen.

We willen nog wel een paar dingen bezoeken maar  de tijd is voorbij gevlogen, het weer wordt iets minder. Er hangt een enorme regenbui in de lucht die ook probeert te vallen. De druppeltjes worden druppels en  de straaltjes worden stralen en wij genieten

20230911_172454

Tot slot nog even een fotomomentje bij het strand van Playa de Poo. Het regent nu heel erg hard maar wij genieten van een heerlijk drankje op een prachtig terras met heel mooi uitzicht bij playa de Poo.

1. Martine:
    11 september 2023
    Wat prachtig allemaal 🥰 Heerlijk genieten en een verjaardagsknuffel voor Stanley 🥳🤗
  2. Hanneke:
    11 september 2023
    Wat bijzonder om de verschillende stranden te zien!! Fijne vakantie nog!
  3. Ria:
    11 september 2023
    Ja, Hanneke het was inderdaad heel bijzonder
  4. Luuk:
    Mooie foto’s!
  5. Winnie Schaeben:
    Mooie foto's. Gefeliciteerd Stanley
  6. Tina:
    12 september 2023
    I love the first pic! Looks like an amazing place! 🤩
  7. Ria:
    Yes it was Tina
  8. René:
    14 september 2023
    Dat is wel de moeite waard zeg!