Onze reis gaat verder naar Cordoba

18 september 2023 - Córdoba, Spanje

20230918_081555

Vanmorgen na weer een uitstekend ontbijt, is het tijd om afscheid te nemen van deze fijne logeerplek met hun lieve eigenaars. We moesten ruim een half uur rijden om weer op de gewone weg te komen. Voordat we op de verharde weg kwamen zagen we een verwijzing naar een

Natinaal Park El Torcal. We besloten om hier even een kijkje je nemen.  Dit was zeker geen verkeerde keuze.

20230918_102810

Een prachtig natuurgebied met bizarre  rotsformaties. Je kon naar een mirador (uitzichtpunt) rijden. Je had hier een fantastisch uitzicht. Hier begonnen ook wandelingen door het gebied. Wij kozen ervoor  om van het uitzicht te genieten onder het genot  van een kopje koffie.

20230918_114957

We vervolgen  onze weg en passeren we het witte dorpje Antiquerra. Antequera ligt in de provincie Malaga. De stad wordt gedomineerd door het grote Moorse fort op de top van een kleine heuvels.

20230918_120152

De stad zelf bestaat uit een wirwar van straatjes met voornamelijk witte gebouwen.

20230918_121532

Het zorgt ervoor dat Antequera zijn middeleeuwse uitstraling nog niet heeft verloren

Ook hier maken we een stop. We weten niet precies wat we hier kunnen bekijken, maar het maakt niet uit waar je naar toe gaat. Het is een mooi en gezellig stadje. We dwalen door de smalle en witte straatjes. Bekijken de witte huisjes Klimmen naar het kasteel wat iets hoger  ligt dan de huisjes. We maken een wandeling van ongeveer een uurtje.

We naderen Cordoba. Ik dacht aan een heerlijke cheese burger.  Op dat moment zagen we  aanwijzingen dat er een Mc. DONALDS in de buurt was. Even van de snelweg af om een heerlijke cheeseburger te eten.

20230918_173311

In onze reispapieren staat dat we niet eerder dan 17.00 uur kunnen inchecken. We hebben nu een heel huis gehuurd op slechts 20 minuten  van Cordoba. We zijn iets te vroeg  en moeten dus een klein uurtje wachten. We gaan op zoek naar een supermarkt om een paar boodschappen te halen. Het schijnt dat ons huis aan een meer ligt. .om precies 17.00 uur melden wjj ons bij  het huis.

20230918_173434

Het is gewoon een complete villa. Met 3 slaapkemers en twee badkamers en een super grote tuin met tropische planten. Div. terrasjes en uitzicht op het meer.De eignaar spreekt alleen maar Spaans. Maar gelukkig kan Stanley een heleboel voor ons vertalen.. Toch wel handig een zoon die behoorlijk Spaans verstaat en spreekt. In dit huis zullen we een paar nachten verblijven. We hebben in deze omgeving  veel hoogtepunten wat we willen bezoeken.

1. Michiel:
    18 september 2023
    Jullie hebben iig goed weer getroffen! Lekker hoor
  2. Ria:
    18 september 2023
    Ja,Michiel over het weer hebben we niet klagen. Tot nog hebben we alles kunnen doen wat we in gedachten hadden. Alleen in de Picos was er een excursie in het water gevallen..
  3. Miranda:
    18 september 2023
    Hi Croonenburgjes, wat een heerlijke vakantie hebben jullie al. En zo'n mooie villa. Wie wil dat niet.
    Veel plezier samen😘
  4. Winnie Schaeben:
    18 september 2023
    Prachtig in één woord. Kunnen jullie daar niet blijven wonen. Ik denk dat veel kennissen bij jullie logeren.
  5. Ria:
    18 september 2023
    Ja, Miran. Maar waar jullie zitten is denk ik ook prachtig. Hoop dat jullie ook een fantatische reis hebben in zuid Afrika
  6. Ria:
    18 september 2023
    Ja, tante Winnie, we zouden hier best willen wonen. Misschien als we over een paar jaar met pensioen gaan. We zijn helemaal verliefd op Zuid Spanje. Het is hier echt schitterend en elke dag heerlijk weer.