De Pyreneeën

27 juni 2023 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

Lieve Allemaal

Vandaag een beetje gekeken hoe we naar Spanje gaan vertrekken. Welke wegen we nemen of welke wegen we niet nemen. We zullen in September richting Bordeaux gaan rijden. Hier zullen we onze eerste nacht verblijven.. De volgende dag zulle we door de Pyreneeën trekken om in Spanje aan te komen.

De Spaanse Pyreneeën liggen in  de provincies Catalonië, Aragon, Navarra en Baskenland.  Volgens zeggen is  het gebied in de Pyreneeën is de Spaanse kant misschien  mooier dan de Franse kant Dit gebied is nogal droog en dor. Dit lijkt ons wel wat.

De natuur  is de grootste bezienswaardigheid. De twee grootste nationale parken zijn het park van Ordessa y Monte Perdido en het park Aigües Tortes i Estany de Sant Maurici. De flora en fauna is hier bijzonder divers. De kans is groot dat je berggeiten, gemzen en steenarenden tegenkomt. Het Nationaal park Aiques Tortes I estany de Sant Mauridci daar zijn we ooit al eens geweest. Daar hebben we een prachtige wandeling gelopen door de bergen naar een prachtig meer. Je was helemaal ingesloten tussen de hoge bergtoppen , blauwe luchten

We hoorden dat In de beboste gebieden  veel dieren leven o.a. ree, wild zwijn, vos, das, hermelijn, wilde kat, wild zwijn, moerflon en kleinere zoogdieren. Enkele bijzonderheden van de Pyreneese fauna zijn de genetkat, de lynx en de Pyreneese bruine beer. Waarschijnlijk zullen we geen tijd hebben om deze dieren te  gaan zoeken. Dus we hopen dat we ze gewoon spontaan tegenkomen. Nog even gekeken of we onze reis nog een dagje konden verlengen, maar dat is niet meer mogelijk. indien jullie een leuke suggestie hebben wat we daar zeker moeten gaan zien,, of langs moeten rijden dan houden we ons aanbevolen voor leuke tips.

Wanneer we dan weer naar huis gaan, kijken we of we dan dit nog kunnen inlassen.

1. Winnie Schaeben:
    27 juni 2023
    Met voorbereidingen
  2. Martine:
    1 juli 2023
    Lekker genieten van de voorpret 🤗