Dag 2 in Nihm Binh

14 maart 2023 - Tam Coc, Vietnam

Lieve Allemaal

Gisteravond vroeg onze gids wat onze plannen  waren voor vandaag. We zeiden dat we met de fiets een paar bezienswaardigheden wilde bezoeken. De gids geeft aan dat het allemaal erg ver fietsen is. We vragen of hij ons kan brengen.  Hij maakt er een leuke dag excursie van. Samen besuiten we dat we Nihn Bihh van boven af gaan bekijken bij het vieuwpoint Hang Mua,

we willen ook nog graag naar het tempel complex  van Bai Dinh pagoda en de dag afluiten met Thai VI tempel. Vanmorgen vroeg hoorden we de kikkers, liep er een kudde geiten langs onze kamer en werden we gewekt door een heerlijk zonnetje en blauwe lucht. Voordat we vertrokken mijn enkels goed ingepakt met pleisters, maar nee,  schoenen aan werd nog geen succes.  Dus dan maar op mijn slippers.

20230313_152530

20230313_151855

We reden heerlijk langs de rijstvelden. Zagen de landarbeiders hard werken op het land. Een prachtig gezicht de groene rijstvelden.

We reden naar de rots Hang Mua. Een behoorlijk zware klim van ongeveer 30 minuten traplopen naar het vieuwpoint.

Maar boven wordt je beloond met een spectaculair uitzicht.omdat het vandaag heel helder weer was, was het uitzicht echt prachtig. Het is denk ik het beste uitzicht van de omgeving. Nadat we uit geklimd en gelauwerd  waren. Vertrokken we naar nog een heel groot tempel complex. Ook hier werd weer veel van onze benen gevergd. Indruk-

wekkend waren de

500 budha beelden die we passeerden. In lange gangen zaten zij daar rustig. Er was er geen het zelfde. Ook waren er gigantische beelden in het complex. We keken onze ogen uit.

Bij ons hotel was nog een heel klein tempeltje en ook hier heel even rondgekeken. De medewerkers van het hotel kwamen toen wij terug kwamen aan met bakken met heerlijk warm water met kruiden. We kregen een voetenbadje voor onze vermoeide voeten.  We vonden dit erg lief. Bij ons hotel heerlijk genoten van het uitzicht, een drankje en de eenvoudige maar lekkere maatijd.Liefs,

Ria & Vincent

1. Dick van der Zwan:
    14 maart 2023
    Leuk allemaal te lezen. Veel plezier.
  2. Gitta Pattiapon:
    14 maart 2023
    Maar goed dat jullie niet hebben gekozen voor de fiets. Anders hadden jullie nooit zoveel gezien in een korte tijd. Veel plezier nog 💋💋
  3. Milly:
    14 maart 2023
    Mooie reisdag weer! Fijn dat de gids zo aardig is!
  4. Ria:
    14 maart 2023
    Ja, Milly, we hebben een super aardige en goede gids. Ook de chauffeur is een topper.