Het binnenland bij Valencia

24 september 2023 - Altea, Spanje

128232057.jpg

We hebben gelezen dat het achterland ook erg mooi moet zijn. Hier in de omgeving heel veel sinasappels plantagees Vandaag bezochten we

1.El Castell d' Guadelest

20230924_111852

Castell de Guadalest
Het toeristische bergdorp ligt 22 km landinwaarts van Benidorm (Costa Blanca) en 65 km van Alicante, in een prachtige
omgeving en dichtbij het stuwmeer van Guadalest .
Het dorp met zo'n 200 inwoners ligt hooggelegen bovenop een rots op 595 m. hoogte, in een uitgestrekte vruchtbare vallei, waar sinaasappelen, citroenen, amandelen en de mispel groeien. Het wordt beschermd door de bergen van Xortà en Serrella in het noorden en de Sierra Aitana in het zuiden.
Het kasteel, hangend op de rots en beschermd door de oude muur, en de middeleeuwse Guadalest staat op de lijst van de Mooiste dorpen van Spanje, Los Pueblos mas Bonitos de España!
Even genieten  en ontbijten in deze prachtige omgeving . Ook de rit er naar toe was erg mooi.

2.  Fonts de Algar

2109202312345.jpg

Dit was een schilderachtig natuurreservaat met watervallen, een wandelpad, zwemplekken en een picknickplaats. Deze plek wordt ook veel gebruikt door de Spanjaarden. Daar het zondag is, was dit behoorlijk druk met locals. . Maar nog steeds was het mogelijk  om ook hier te genieten

3. Het stadje Altea.

20230924_161400

Altea is niet meteen heel gekend bij het grote publiek, maar dat maakt het des te leuker! Deze gemeente en klein stadje is gelegen in de provincie Alicante aan de Costa Blanca. Altea is echt een prachtig stadje met witte huisjes, bloemen, smalle straatjes en een uitzicht om je ogen op uit te kijken. De bestemming is eigenlijk ideaal om het gehele jaar te bezoeken. Het zag er zelfs een beetje Grieks uit Tevens zijn de stranden daar erg mooi.

We wilden de dag afsluiten en op het strand een drankje doen, maar in het hele stadje geen parkeerplek meer te vinden. We hebben al zoveels moois gezien dat we weer koers zetten naar de camping. Het is echt een plaatse om nog eens terug te komen.

20230923_192652

We hebben er trouwens een klein nieuw poezenvriendje bij. Zo schattig

1. Luuk:
    Mooi dorp hoor!👍
  2. Ria:
    24 september 2023
    Was echt een verrassing. Super gaaf dorp. Hebben hier ook nog een landhuis bezocht.
  3. Gitta Pattiapon:
    24 september 2023
    Wat is het daar prachtig! Leuk hoor! Vanuit Rhodos een zonnige en warme groet! ☀️💋
  4. Ria:
    24 september 2023
    Lieve Gitta, een zonnige en warme groet voor jou.
    Ik hoop dat jij het ook heel erg naar je zin hebt
  5. Winnie Schaeben:
    25 september 2023
    Heb nog niet op je verhalen gereageerd daar ik paar dagen bij de familie ben.
    Mooie foto .
  6. Winnie Schaeben:
    25 september 2023
    Een reactie. Weet niet of het doorkomt
  7. Ria:
    25 september 2023
    Ja tante Winnie, alles komt door.. ik lees elke. reactie