Bezoek aan Cordoba

19 september 2023 - Córdoba, Spanje

20230919_092704

Alleen de prachtige Mezquita is al een reden genoeg om Cordoba  hoog op je  bucketlist te zetten. De Mezquita is een van de grootste Islamitische  gebouwen ter wereld en staat symbool voor de cultuur die meer dan 1000 jaar gelden  in Cordoba opbloeide,toen de stad de hoofdstad van Islamitisch  Spanje was. Cordoba heeft echt veel meer te zien dan alleen de Mezquita. Wij wandelde door de mooie straten van deze middeleeuwse stad en we ondekten de vele bezienswaardigheden.

We bezochten

20230919_102951

- de  Mezquita. Wat een moskee, kerk. Wat een indrukken, wat ontzettend veel bogen en pilaren. Ik heb nog nooit in mijn leven zo iets gezien.

20230919_120050

- Alcazar de los Reyes Christianos. Een prachtig paleis met waanzinnige tuinen.Dit is touwens de excursie  waar ik echt heel veel moeite voor heb moeten doen. Zie eerder verslag. Maar het was echt de moeite waard.

20230919_114107

De hoogte punten waren de tuinen, hal van de Mozaïeken  en de Romeinse stenen sacrofaag.

-We liepen over de Romeinse Brug.

- We zagen patio de los Naranjos met resten van een romeinse tempel.

- Bezochten paleis Viana met div. Kleine binnentuinen

- Tot slot een foto moment in het meest gefotografeerde straatje van Cordoba

Calleja de las Flores. Na een flink aantal km in de benen en een temperatuur van 32 graden, vinden we het voor vandaag genoeg. Morgen is er weer een dag.

1. Hanneke:
    19 september 2023
    Prachtige foto’s! En wat zien jullie veel zeg
  2. Ria:
    19 september 2023
    Ja, we zien zeker veel. Alles wat op ons verlanglijstje staat proberen we in deze vakantie te zien.
  3. Richard en Riska:
    22 september 2023
    Heerlijk al die Spaanse plaatjes. Jullie genieten met volle teugen
  4. Ria:
    22 september 2023
    Ja, dat doen we zeker. Elke dag opnieuw is het een feestje. Dan weer een prachtig natuurgebied, dan weer een oude stad. Een ruïne. Een kraampje met meloenen. Een koel drankje. Iets van de kaart bestellen. Geen idee hebben wat je te eten krijgt,krijgt maar dat het uiteindelijk heerlijk is. Lekkere sangria drinken. Tapas eten in dat kleine onbekende restaurantje. Sommige momenten zijn onvergetelijk. Maar het meeste genieten we dat we dit met zijn drietjes kunnen meemaken. Het is echt geweldig
  5. Mariska:
    29 september 2023
    dat is zeker de moeite waard om voor de entre kaartje te gaan,
    superr foto's zeg