Sacri Monte

24 april 2024 - Verbania, Italië

Lieve Allemaal

Vandaag met ons gehuurde autootje  erop uit. Piemonten is een van de grootste regio's van Italië met vele bezienswaardigheden. Een van de meest bijzondere zijn wel de Sacri  Monti

1000002386

Vandaag bezoeken we de Sacri Monti di Varese

Wat zijn de Sacristie Monti

De Helige Bergen(Sacri Monte) zijn bedevaartsoorden. Deze Heilige Bergen staan sinds 2003 op de werelderfgoedlijst van Unesco. Er zijn in het gebied Piemonten 9 Heilige Bergen.

1000002387

Deze bedevaartsoorden werden tussen de 14de en 17de eeuw  gemaakt. Het bestaat uit een route  langs grote en kleine kapellen. In deze kapellen vind je sculpturen die een fragment van het evangelie verbeeldt. Bedevaarten moeten deze weg afleggen zoals de kruisweg, en stilstaan bij elke kapel. Veel mensen hadden toendertijd tijd de middelen niet om naar Jeruzalem  te trekken. De Sancri Monti boden de gelegenheid  om de kruisweg op deze manier af te leggen in Italië.

1000002380

Route langs de vele kapellen

De kapellen  zijn volledig ingericht met levensgrote terracotta en houten beelden en fresco's. Deze complexen zijn gebouwd met een waardevol inzicht van landschapsarchitectuur, op de top van de berg

We kregen van de medewerkster van het verhuur bedrijf de tip  om met de ferry te gaan. Dit is minder lang rijden. Via Verbania met het autoveer naar de overkant.

Het was een rustig overtocht, met een temperatuur van 20 graden en heel veel zon.

Het pad was niet te moeilijk maar wel een behoorlijk eind alsmaar omhoog. Met enige rustpauzes ben ik boven gekomen. Boven op de top lag ook nog het oude dorpje met m.e. staatjes Maria del Sasso.

Met een rustig tempo daalde we zelfde berg weer af.

Nu is het tijd om de gehuurde auto terug te brengen. We konden deze maar voor 1 dag huren. Nu maar hopen dat onze auto morgen klaar is of dat we vervangend vervoer gaan krijgen.

Want zonder auto is het niet leuk. Dan zit je wel erg gevangen.

1. Gitta Pattiapon:
    24 april 2024
    Wat fijn dat jullie vandaag toch nog leuke dingen konden doen!
  2. Ria:
    24 april 2024
    Nu afwachten wat er morgen gaat gebeuren
  3. Richard en Riska:
    24 april 2024
    Deze dag zit weer in de pocket!
  4. Ria:
    24 april 2024
    Ja, deze dag gaat weer in het fotoboek.
  5. Winnie Schaeben:
    25 april 2024
    Duimen dat de auto klaar is. Weer een aantekening voor je dagboek
  6. Ria:
    25 april 2024
    Hahaha tante Winnie mijn dagboek staar vol met aantekeningen. Er zit zelfs een zwarte blz in..
  7. Martine:
    26 april 2024
    En weer van die prachtige foto's 🌞🌸

Jouw reactie