Val versasca

26 april 2024 - Lavertezzo, Zwitserland

Onze laatste vakantiedag in Italië.  Morgen gaan we langzaam de terug naar huis inzetten. Maar vandaag nog een fantastische excursie.

1000002559

We gaan vandaag de natuur in. We gaan het Versaca dal verkennen. Helaas is het erg bewolkt  en. regenachtig.  Maar dit kan de pret niet drukken.

1000002562

Valle Verzasca, in het Nederlands de Verzasca vallei genoemd, ligt in het kanton Ticino in het zuiden van Zwitserland en staat bekend om het heldere water, indrukwekkende watervallen en de bekende Ponte dei Salti. Deze stenen brug loopt in twee bogen over de Verzasca-rivier. De brug is zo’n 400 jaar oud en ligt in het plaatsje Lavertezzo. De brug doemt op als je Lavertezzo uit rijdt Ondanks het minder weer  is het prachtig.

1000002575

We zijn hier jaren geleden door toeval hier ook terecht gekomen Alleen was het toen zo heet dat iedereen verkoeling  zocht in de rivier. Op de droge momenten maken we kleine wandelingen  en genieten van de warme koffie.

Nu richting het hotel en onze koffer weer inpakken.  Tevens  gaan we even een plan bedenken hoe we straks thuis verder moeten zonder vervoer.

Deze auto moet uiterlijk a.s  maandag ingeleverd zijn. We kunnen hem niet langer  houden omdat we dan  euro 117,00 per dag mieten gaan  betalen. Dit gaat dan in de papieren lopen omdat we zeker nog 3 weken moeten wachten tot onze eigen auto terug in Nederland. Daara  is reparatie pas mogelijk. We zullen wel een oplossing vinden maar nu lukt het nog even niet.

1. Miranda:
    26 april 2024
    Dat klinkt als een mooie afsluiting van de vakantie. Gelukkig is de auto wel een 'thuiskomertje'. Een grote zorg minder. Voor vervangend vervoer thuid komt vast een oplossing🍀🤞
    Goede reis terug naar NL😘
  2. Martine:
    26 april 2024
    Misschien heeft jullie eigen garage vervangend vervoer voor jullie 🙏 Geniet nog van alle mooie momenten 🌞🍀
  3. Winnie Schaeben:
    26 april 2024
    Maak nog mooie dagen voor thuiskomst
    Ik hoor Verder. Een goede terugreis.
  4. Luuk:
    26 april 2024
    Mooie foto’s hoor en goede thuisreis!
  5. Ria:
    Thanks