Pech onderweg

23 april 2024 - Baveno, Italië

Lieve Allemaal

Heerlijk een beetje langer gelegen. Vandaag staat een leuke wandeling op het programma.

De wind is verdwenen. De temperatuur  weer iet sprettiger. Het meer is weer rustig. Met veel plezier gaan we  rond 08.30 uur op weg. We hebben er zin. In. Na een minuut  of 10 gereden te hebben, geeft Vicent aan dat  de verwarming het niet doet. Op het dashboard  krijgen we ook een melding van een  start stop storing en er gaan wat waarschuwingslampjes branden..

1000002305

We zetten de auto aan de kant en Vincent probeert via de handleiding in het boekje of het is op te lossen.ik zie aan zijn gezicht dat hij niet weet hoe hij dit op moet  lossen. Ik geef hem het advies om de maatschappij te bellen waar we de auto van  hebben  geleased. Deze gaven ons het advies om naar de Nissan garage in Verbano te gaan.  Een plaatsje vlakbij onze verblijfplaats. Hier aangekomen, konden ze niets voor ons doen. Deze hebben geen apparatuur om onze auto  door te meten  waar de fout  precies zit. Is het een computer fout of mechanische fout. Ook geven ze aan voorlopig geen tijd te hebben.  We krijgen een adres , wat een uur verder is om daar maar te gaan vragen. De receptioniste gaat  verder met een telefoongesprek en laat ons gewoon voor Jan Doedel zitten.

Duidelijk, ze kan en wil ons niet verder helpen.

We gaan op zoek naar het volgende adres.  Terwijl we de berg oprijden zegt Vincent, er gebeuren nog meer gekke dingen. Ik kan geen snelheid meer maken  als ik harder wil. Wij rijden dus op de snelweg , bergop met een snelheid van 60 km per uur  en we zien wat rook van achter. Voor ons is een tunnel. Ik zeg: nu de weg af, we gaan niet verder rijden. We halen onze gele gevaren hesjes uit de auto en bellen 112. Hier krijgen bericht dat we moeten wachten op waarschijnlijk een sleep auto. . Na heel lang wachten is er nog niets gebeurt. We besluiten om de ANWB te bellen

Ik weet niet of we onze vakantie kunnen voortzetten. Maar voorlopig staan we hier nog wel even.. inmiddels is het 12.15. We staan nog steeds op de vluchtstrook. Vincent  krijgt nu een berichtje op zijn telefoon dat er rond 12.30uur  hulp onderweg is

12.40 uur  er komt een sleepwagen achter ons op de vluchtstrook.

Onze auto wordt opgertakeld en ik moet nu toch wel even huilen.  Een gek gezicht je auto op op een takel sleepwagen.We blijven possitief en  we stappen in naast de chauffeur. Deze spreekt alleen Italiaans en met de vertaal app begrijpen we dat we naar  het bergingsbedrijf of zo iets  gaan.. in iedergeval weg van de snelweg.

We stoppen bij het bergingsbedrijf. We moeten wachten want ze hebben nu lunch pauze tot half 3.

We mogen niet blijven wachten want het hek moet dicht.

De eigenaar  brengt ons in haar inni minnie autootje naar een restaurant waar we even op adem kunnen komen en een kopje koffie kunnen drinken.

Zo als het er nu uit ziet is het wel een groot probleem wat waarschijnlijk niet in een dag te fixen is. We worden om 14.30 uur weer hier opgehaald. Vincent is al bezig om vervangend vervoer te krijgen.goh dit heb ik nooit durven denken dat we  een vakantie dag ergens op de snelweg zouden stranden.

14.30 we worden doir de mevrouw van het sleepbedrijf opgehaald. Deze geeft aan dat haar werk klaar en dat ze niets meer voor ons kan doen. Daar staan we dan

Waarschijnlijk hebben zij geen  goede spullen om de auto re maken of ze wachten op antwoord van onze verzekering maatschappij. Dat is niet helemaal duidelijk. Maar wat wel duidelijk is dat ze ons niet verder hellpt. Ze negeert ons volkomen.

Lekker geregeld. Ze gaat verder met haar werk en weer staan we daar zonder uitleg of informatie hoe nu verder.

Vincent gaat weer de Anwb bellen. Deze begrijpen niet dat we niet naar de garage zijn gesleept.

Deze gaat regelen dat we naar een garage gebracht gaan worden. Dus weer wachten. Sorry dat ik het zeg maar wat een zooitje. Wel mijn complimenten voor de ANWB. Deze doen waanzinnig  hun best om ons wel te helpen. Blij dat ik al lang lid hiervan ben.

Gelukkig schijnt het zonnetje en hebben we in de auto voldoende water en snoepjes. Maar we zijn het wel zat.

15.30 uur we staan nog steeds bij het bergingsbedrijf.

Dit verhaal wordt vervolgd.

1. Dick van der Zwan:
    23 april 2024
    Wat een pech. Het zal wel goedkomen maar het is toch even balen als je van het kastje naar de muur wordt gezonden. Veel succes met alles.
  2. Miranda:
    23 april 2024
    Ach wat een drama voor jullie. En dan in een vreemd land. Gelukkig kan de ANWB veel doen in t buitenland, dus vertrouw daar maar op.
    Ik hoop dat jullie snel vervangend vervoer krijgen, zodat jullie weer op weg kunnen naar jullie volgend avontuur.

Liefs van mij🍀😘
  3. Tina:
    23 april 2024
    Oh, no! 😔 I hope everything will be fine soon. You will get a solution for your car and hope still able to continue the journey.

Take care always! ❤️
  4. Hanneke:
    23 april 2024
    Das echt pech! Hopelijk snel een oplossing voor jullie
  5. Ria:
    Thanks sweetie
  6. Ria:
    23 april 2024
    Het wordt helaas niet snel maar we zijn nu zover dat we met een taxi naar het hotel gebracht worden.
    Morgen gaan we een huurauto huren want we gaan niet bij de pakken neerzitten
  7. Martine:
    23 april 2024
    Jeetje, wat een narigheid en wat onaardig van de lokale garagebedrijven om jullie niet wat meer van dienst te zijn. Ik heb een keer autopech gehad in Ierland met een huurauto en die werd gewoon opgehaald en we kregen een andere auto, maar dat kwam ook omdat we de superdeluxe pechoptie van het verhuurbedrijf hadden afgesloten. Hopelijk zijn jullie zsm weer op het vakantieadres met vervangend vervoer 🙏🙏
  8. Luuk:
    23 april 2024
    Tjonge jonge, wat een pech wederom! Rustig blijven, ga lekker genieten van het hotel, morgen vast weer een betere dag.🙏🏻
  9. Milly:
    23 april 2024
    Wat een pech! Gelukkig nu weer in het hotel als ik het zo lees. Weer bijkomen van de dag en alle niet behulpzame italianen. 😡 Ik hoop dat jullie snel weer vervoer hebben, op welke manier dan ook. Liefs!
  10. Ria:
    Nu net eindelijk aangekomen in het hotel18.45 uur. Veel gebeld en veel geregeld
  11. Richard en Riska:
    23 april 2024
    Ondanks de pech schijnt toch de zon en zitten jullie niet bij de pakken neer 👍👍 Veel sterkte met alles en met de huurauto straks mooie dingen zien. De ANWB regelt ‘t vast netjes voor jullie
  12. Ria:
    23 april 2024
    Ja, deze hebben ons vandaag ook fantastisch geholpen. Zonder hun stonden we nu nog op de snelweg
  13. Rosita:
    23 april 2024
    Wilde jullie net een fijne vakantie wensen. 😁 Maar wat een pech idd.
    Jullie kennende komen er overal oplossingen voor! Maar snap dat niet is wat je voor ogen had
    Succes en we horen het wel weer🍀🍀😘
  14. Ria:
    Gaat goed komen
  15. Silvana:
    24 april 2024
    Wauuuw, het is echt road triller drama...
  16. René:
    26 april 2024
    Nou nou nou, en dat overkomt jullie weer...
  17. René:
    26 april 2024
    Je mag het misschien niet zeggen maar Italianen.......

Jouw reactie