Locarno

21 april 2024 - Locarno, Zwitserland

Lieve Allemaal,

1000001939

Vandaag gaan we Locarno bezoeken. Locarnao ligt in Zwitserland. Er zijn heel veel bezienswaardigheden, musea,  dus we maken samen  een keuze wat we willen zien. . We maken een foto stop bij Castello Visconteo, een burcht uit de middel eeuwen .

1000001880

Daarna besluiten we om naar de kerk Madonna del Sasso te gaan. Deze kerk is hoog boven op de berg. Deze kerk is bereikbaar per voet of met de kabeltram. Wij kozen ervoor om met de kabeltram naar boven te gaan en terug te gaan lopen. De kerk is super mooi gelegen boven Locarno  met fantastische uitzichten over de stad en het meer.

1000001893

Vanaf hier kan je nog hoger naar de top. Maar dan moet je eerst met een kabelbaan en daarna  met een stoeltjes lift hekemaal naar de bergtop van de berg  Cimetta.

Omdat het erg bewolkt is bewaren we dit voor een volgende keer. We denken dat je op de top niets ziet.

1000001919

Wij maken nog een kleine foto stop in: Parco delli Camilie

1000001907

Het prachtige Parco delle Camelie in Locarno telt meer dan 850 verschillende cameliav  variëteiten, die in totaal wel negen maanden bloeien. Een klein paradijs,

1000001857

We hadden van mijn zwager nog een tip gehad om naar Cannobio te gaan. Op de weg terug naar het hotel deze plaats bezocht. Een heerlijk plek om even in rond te dwalen. Hier was ook een delicatesse winkel waar ze Limocello verkochten. De winkelier wilde net sluiten. Ik keek hem even lief aan en toen deed hij de winkel weer open. Lichten aan, rekken opzij. We kochten hier een heerlijk drankje voor Stanley.

We vonden het erg leuk. Bedankt voor de tip Luuk. Nu nog ruim een  half uur terug tijden en dan heerlijk pizza eten. Ondanks de iets lage temperatuur  en de dikker worden bewolking was het een heerlijke dag.

1. Gitta Pattiapon:
    21 april 2024
    Jullie zijn gekleed alsof het heel mooi weer is, maar blijkbaar is het toch een beetje frisjes nog. Mooie foto’s!
    Fijne dag nog! Xxx
  2. Luuk:
    21 april 2024
    Mooi dat jullie Cannobio hebben bezocht. Ik hoorde dat het voorseizoen wel altijd een stuk rustiger is. Waarschijnlijk dus geen live bandjes enzo, maar zo te lezen leuk geweest👍
  3. Ria:
    21 april 2024
    Ja, volgens de locals is het hier nu erg rustig. Ondanks dat is er bijna geen parkeerplek te krijgen. Het parkeren is hier een drama.
  4. Winnie Schaeben:
    21 april 2024
    Mooie route. Jullie boffen dat het mooi weer is.
  5. Ria:
    21 april 2024
    Ja, tante Winnie, we boffen zeker
  6. Martine:
    22 april 2024
    Prachtige foto's wederom, maar de laatste foto is echt super mooi, wat een heerlijke serene uitstraling 💕
  7. René:
    26 april 2024
    Bijzondere kerk. Niet zo hoog, dat zie je niet vaak.
  8. Ria:
    26 april 2024
    Ja, het was een hele bijzondere kerk met overal muurschilderingen

Jouw reactie