Lago Maggiore 2024

4 april 2024 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

plattegrond

Voor mijn werk moet ik altijd al heel vroeg mijn vakantie plannen voor het volgende jaar doorgeven. Toen we in oktober (2023) terug kwamen van onze rondreis naar Spanje, had ik al weer het verzoek gekregen om mijn vakantie dagen aan te vragen. Vincent en ik waren nog helemaal in de ban van het heerlijke Spanje met Stanley en onze fantastische verre reis naar Vietnam van Maart.  Eigenlijk stond mijn hoofd er niet naar om nu al te denken  voor het nieuwe jaar.  Maar als ik het niet opgeef dan is de kans groot als ik het te laat aan vraag het niet goedgekeurd wordt.

Na samen  in de agenda voor het nieuwe jaar gekeken te hebben, besloten we om lekker in April 2024 even een paar dagen vrij te nemen. Het moet dan ook vallen tijdens onze trouwdag. We zijn dan alweer 34 jaar getrouwd. Een mooie gelegenheid om dit samen te vieren.

We besloten om richting Italië te gaan. Een klein mini vakantie naar het Lago Maggiore. We wilden nog niet boeken omdat ik vanaf Oktober maar steeds ziek bleef. Last had van een dubbele longontsteking en maanden hoesten en luchtweginfecties.. Ik werd maar niet beter en eigenlijk duurde het allemaal erg lang. Gelukkig in Maart na veel onderzoeken waren we er achter wat er mis was met mij. Ik heb astma. Ben nu ingesteld op medicatie. Voel me eindelijk weer goed en minder benauwd, en krijg weer meer energie. Lange en intensieve wandelingen durf ik nog niet aan, maar daar passen we ons reisprogramma op aan. Ik kijk niet naar wat niet kan, maar ik kijk naar wat ik wel kan. Eindelijk durfde ik het weer aan om weer plannen te maken en om de reis  te gaan voorbereiden.

Ik zocht via Booking Com naar een leuke verblijfplaats aan het meer. Keus genoeg. De prijzen van duur tot heel erg duur.  We vonden iets wat er wel erg mooi uitzag in de de plaats Verbannia en wat prima  bij onze portemonnee past. Een druk op de knop en de boeking is gemaakt. Op een gegeven moment vraagt Vincent, "Zit er eigenlijk een zwembad bij. Lijkt mij heerlijk als we voor het ontbijt nog eerst even lekker kunnen zwemmen". Nee er zit geen zwembad bij, maar als je wil zwemmen, we zitten direct  aan het meer. Omdat ik weet dat we hier zo ontzettend van genieten als er een zwembad bij het hotel is, toch even nog gaan kijken of  ik nog iets kon vinden met zwembad en inclusief  ontbijt.  Na even op internet rondgesnuffeld te hebben, vond ik een logeer adres met zwembad. Ik kon gratis het andere geboekte hotel annuleren en heb dit dus gedaan.  Met weer een druk op de knop hadden we nu een hotel met ontbijt en zwembad. Het ligt  in de bergen en niet meer heel dicht  aan het Lago Maggiore. Omdat we vroeg in het voorjaar gaan had ik een beetje mijn twijfels over de opening tijden van het zwembad.  Via een mail gevraagd aan het hotel of het zwembad open is in de periode als wij daar verblijven. Ik kreeg als antwoord dat het zwembad pas half mei open gaat. Maar dan zijn we al weer terug.  Hahaha, dus nu heb ik een hotel met zwembad maar je kan niet zwemmen, we zaten verder weg van de bezienswaardigheden  en ook nog eens  veel verder van het meer. Nog verder gezocht, maar in Italië gaan veel zwembaden  bij hotels pas open in Mei. Omdat het  eerste hotel eigenlijk heel gunstig ligt voor de excursie die we willen gaan doen, nogmaals dit hotel geboekt.  Er was nog maar 1 kamer, deze was wel iets duurder maar met uitzicht op het meer en nu wel inclusief ontbijt. Nogmaals een druk op de knop en de reservering is weer gemaakt. Ik weet dat ik soms wispelturig kan zijn, Ik ben niet voor niets van sterrenbeeld een weegschaal. Maar dit voelt toch beter.

Omdat het een behoorlijk stuk rijden is, willen we een extra  tussenstop maken. Tijdens onze vakantie naar het Comomeer in 2022 hebben we in Zwitserland op een super leuke locatie een tussenstop gemaakt. Omdat we toch weer deze weg moeten rijden, hebben we dit hotel ook weer geboekt voor een nacht. Je zit heel dicht bij de Gotthartpas. Met een piepklein kabelbelbaantje voor 2 personen ben je in enkel minuten hoog in de bergen. Fantastisch uitzicht op een meertje een een heel klein restaurant met prachtig uitzicht waar je een kleine snack en een drankje  kan nuttigen.
In Maart j.l.  zijn we naar de ANWB geweest voor een autovignet. In heel Zwitserland mag je niet rijden zonder vignet. Dit is wel flinke kassa voor Zwitserland. Je kan geen dag pas of maandpas kopen, zodra je een vignet koopt  doe je dat voor een heel jaar.  Tevens hebben we het apparaatje waarmee we normaal zonder moeite door de tolpoortjes kunnen rijden laten nakijken. We merkten de afgelopen vakantie in Spanje,  dat we  soms hiermee problemen hebben. Sta je voor zo'n tolpoort en gaat die niet open, Veel ongeduldig verkeer achter je, veel getoeter  en allerlei capriolen moeten uithalen om te kijken of het poortje open gaat.  Als het goed is moet deze het nu weer goed doen en kunnen we zonder problemen op de tolwegen weer lekker doorrijden.

Heerlijk, nu nog 2 weekjes werken en dan op 18 April vertrekken we  naar het Lago Maggiore!  (De betekenis van Lago Maggiore is: groter meer). Dit meer is gelegen  in het grensgebied tussen Italië en Zwitserland. Het is een van de grootste meren in Italië. Het Garda meer is het grootste meer, Como meer het diepste  en lag Maggiore een van de meest  romantische meren. Voor de mensen die het nog leuk vinden om ons te volgen, houdt je mail dan maar weer in de gaten. Reacties zijn altijd welkom.

We hebben er erg zin in.,

Liefs,

Vincent & Ria

1. Miranda:
    4 april 2024
    Wat leuk Ria en Vincent. Italië is zo mooi en bovendien heerlijk eten. Ik kijk naar jullie verhalen uit
  2. Ria:
    4 april 2024
    Ja, Miran, Italië is prachtig. Ik ben echt verlief op dit land. Het klimaat, de taal , het eten. Mijn opa die in Italie is geboren. Mijn spreuk is: viva la vida.( lang leven het leven)
    Dat gevoel wat ik heb als ik in Italië ben kan ik niet beschrijven.
  3. Luuk:
    4 april 2024
    Tip: Ga ook naar Cannobio. Karel en Jose zijn hier al ca 20 keer naar toe geweest. Is heel leuk plaatsje met camping aan het meer!
  4. Ria:
    4 april 2024
    Het plaatsje aan ons reisschema toegevoegd.
  5. Vera:
    4 april 2024
    Italië, ik ben er nog niet geweest, maar het lijkt me een fantastisch land. Jullie gaan al snel, dus iets leuks om naar uit te kijken.
  6. Ria:
    4 april 2024
    Ja, Vera het is echt fantastisch. Het heeft mijn hart gestolen.
  7. René:
    4 april 2024
    Hahaha, zit er een zwembad bij. Er zit een enorm zwembad bij! Wel koud in april. Wij zijn er in 2008 geweest met koters. Prachtig gebied en in april nog niet te warm. Heel veel plezier daar!
  8. Ria:
    4 april 2024
    Ja, Rene; mijn man heeft enorme humor. Ik moet na 34 jaar nog steeds om hem lachen.
  9. Marijke ⏩ (collega):
    4 april 2024
    Super leuk om je verslag te lezen. Al die boekingen, wel niet, wel niet, wel, Bingo!
    Leuk !
    Wordt vast weer genieten!
  10. Gitta Pattiapon:
    4 april 2024
    Leuk om jullie te volgen. De vakantie is al heel snel. Heerlijk hoor.
  11. Ria:
    4 april 2024
    Ja, Marijke, zo sta ik ook in een winkel. Die ik het wel of doe ik get niet hahaha. Gezellig dat je ons weer gaat volgen
  12. Ria:
    4 april 2024
    Ja, Gitta het komt nu snel dichterbij.
    Maar jou vakantie komt er ook bijna aan.lekkerrrrr
  13. Winnie Schaeben:
    5 april 2024
    Gelukkig ben je weer opgeknapt. Het zijn mooie vooruitzichten die omgeving zijn we ook geweest. Geniet ervan
  14. Ria:
    5 april 2024
    Ja, Tante Winnie, ik ben gelukkig weer opgeknapt. Vanaf oktober tot half maart lopen sukkelen met luchtweginfecties. Longontsteking.
    Ik hoop dat ik er nu voor de eerste 20 jaar weer vanaf ben. Zolang ben ik nog nooit ziek geweest. Was even spannend of we wel konden gaan. Daarom nu extra leuk.

Jouw reactie