Eindelijk, vervangend vervoer

25 april 2024 - Verbania, Italië

Na het ontbijt contact gezocht met de Anwb. Ze moeten nog steeds wachten op de diagnose van de garage voordat ze actie kunnen kunnen ondernemen. We hebben toch wel aangedrongen op nu vervangend vervoer. Nu wordt ons beloofd dat we voor 10.00 uur worden terug gebeld worden.

1000002410

Om de tijd te doden gaan we op de boulevard de prachtige bloemen  maar fotograferen en een lekkere kop Italiaanse  koffie drinken

09.30. Anwb belt ons terug. Deze geven aan dat onze auto  waarschijnlijk naar Nederland versleept gaat worden. Yesss. We kunnen  een taxi nemen op kosten van de lease maatschappij.  We kunnen vanaf 10.00 uur een  huurauto gaan ophalen in de buurt van Milaan. We drinken onze koffie op en gaan nu via ons hotel een taxi regelen om de  huurvauto te gaan halen..  De receptionist regelt een taxi en geeft aan dat we over een half uurtje worden opgehaald. Dit geeft ons even de tijd om alle papieren bij elkaar te zoeken. We zijn heel blij. We hebben vervoer  en kunnen onze vakantie afmaken. We mogen deze auto t/m maandag gebruiken...

10.30 uur op weg naar  Milaan, een rit van meer dan een uur. Met een hele grote taxi en een vriendelijke chauffeur Deze heeft zelfs een flesje water voor ons en wat te snoepen. We rijden langs Logo di Orta en komen dichtbij het Comomeer. Het Como meer waar we zo'n fantastische herrinneren aan hebben. Ik krijg een glimlach om mijn lippen en zwijmel  even weg. Ik denk aan onze trouwdag. Hoe bijzondere dag dit toen was. Hoe we genoten hebben. Nu genieten we ook maar het is toch heel anders. Het loopt niet helemaal zo als we gehoopt hadden.

11.45 we zijn bij het opgegeven adres. Je gelooft het niet, maar er is helemaal niemand. Hek is dicht, bij het  bedrijf is niemand aanwezig. De chauffeur  geeft ons een snoepje en lacht vriendelijk naar ons. . We mogen blijven zitten en je raadt het al. We gaan weer de anwb bellen. Nog even geduld aub, u wordt zo geholpen. Pfffff. De taxi chauffeur gaat ook voor ons  bellen. Het blijkt  hier een nationale feestdag dag te zijn. Ze zijn nu aan het bellen of er iemand zo aardig wil zijn om op zijn vrije dag te komen om ons aan de auto te helpen. Het lijkt bijna een komische lachfilm, alleen kan ik er niet om lachen. Italië  is een prachtig land,  en de koffie is geweldig, maar je moet geen  autopech krijgen..

1000002418

12.15. Er komt een Nissan aan met een Nederlands nummerbord.. Het is voor ons. Nu moeten we nog even wachten  op wat kleine dingen. De auto moet nog vol getankt worden. En de papieren moeten nog getekend worden. Naruurlijk nog  even plassen.. We zijn klaar voor vertrek.   Ik verander voor vandaag ons reisprogramma.  Maar dat is een fluitje van een cent. Een kleine korte excursie. Dit ligt op de route van ons hotel. Big Smilde we kunnen weer verder.

1000002475

We gaan het kasteel Rocca di Angera bezoeken.

Rocca di Angera: een prachtig bewaarde middeleeuwse vesting

Rocca di Angera, de grote burcht op een rots hoog boven Angera, is een van de weinige versterkte middeleeuwse gebouwen bij het Lago Maggiore die compleet bewaard zijn gebleven. Het herbergt een poppen en speelgoed museum.

Kasteel

De Rocca di Angera ligt op een kalkstenen rots hoog boven het Lago Maggiore. Het kasteel was vanaf de middeleeuwen een belangrijk strategisch punt, zowel om militaire redenen als voor de handel. Aanvankelijk was het eigendom van de aartsbisschop, maar het kasteel werd gekocht door de familie Visconti in 1384. Aan de soevereiniteit van de Viscontis kwam een ​​einde in 1449 en de Rocca werd verkocht aan de hertog Vitaliano Borromeo. Het behoort tot vandaag de dag tot de familie Borromeo. Het kasteel  is leuk om  te bezoeken. De poppen uit de vorige eeuw zien er best griezelig  uit. Ik denk als ik kind was en zo'n pop had, ik zeker nachtmerries zou krijgen.

Nu is het tijd voor een relaxe momentje met een lekker drankje

1. Silvana:
    25 april 2024
    Ria, ik hou van jullie positiviteit. Hoewel je zoveel pech had, klinkt je verhaal interessant en leuk. Geen bitterheid
  2. Ria:
    25 april 2024
    Dank je Silvana. Wij proberen er altijd maar het beste van te maken. Zo hebben we op een feestje altijd wel iets te vertellen hahah.
  3. Winnie Schaeben:
    25 april 2024
    Jullie blijven optimistisch. Dat is Jullie karakter.Gelukkig maar. Anders is de vakantie in het water gevallen.
  4. Gitta Pattiapon:
    25 april 2024
    Nou zo maak je nog wat mee. Fijn dat jullie vervangend vervoer hebben. Ik vraag me wel af hoe jullie aan het eind van de vakantie weer terug moeten.
    Fijne avond nog en veel liefs 💋
  5. Ria:
    25 april 2024
    We mogen het vervangend vervoer t/m naamdag gebruiken. Maandag moeten we deze auto inleveren. Onze auto wordt naar Nederland. Versleept dat kan ongeveer 3 weken duren. Thuis moeten we even verder kijken hoe we dat gaan oplossen. Maar we kunnen in iedergeval veilig naar huis
  6. Margareth:
    25 april 2024
    Pffff jeetje wat een verhaal weer
    Maar gelukkig gaat het met jullie goed en weten jullie toch ergens te genieten
    Alles komt goed
    Liefs
  7. Ria:
    26 april 2024
    Ja, Mar, daar vertrouw ik op.
  8. René:
    26 april 2024
    Ik zou gillend gek worden van al die ellende. Maar zo te zien is het eind goed al goed. Veel plezier tijdens de rest van jullie reis!
  9. Luuk:
    26 april 2024
    Goed gedaan luitjes, rustig blijven en genieten van wat je wél allemaal hebt. En dat is heel veel😉😁.

Jouw reactie