Dag van vertrek

18 april 2024 - Pijnacker-Nootdorp, Nederland

Deze laatste twee weekjes zijn erg snel  gegaan

1000000147

. Gisteren nog even tijd gehad om het huis op te ruimen zodat het opgeruimd is als wij terugkomen. Nog wat kleding van het wasrek getrokken. Nog wat extra jurkjes in mijn koffer gepropt omdat ik deze misschien toch wel aan wil. Bijna vergeten, een dik vest. Nog even een laatste inspectie, warme koffie in de thermoskan en broodjes voor onderweg We zijn nu reisklaar om te vertrekken naar het Lago Maggiore.

Het weerbericht ziet er nu nog niet goed uit maar hopenlijk is het straks in Italië  beter.

We hebben de wekker vanmorgen om 04.00 uur gezet om op te staan. De geplande tijd om weg te gaan was 04.30 uur. Na gisteravond nog een avonddienst, voelt het nu  aan als erg vroeg opstaan.

Gelukkig rijdt Vincent en heb ik de mogelijkheid om nog een uurtje verder te slapen terwijl Vincent  mij door de nacht heen trekt.

Het navigatiesysteem  geeft aan om de route te volgen over Antwerpen  en Brussel.

Wij kiezen voor de route over Duitsland.:De route die wij zullen rijden is:

Frankfurt a. Main –  Heidelberg Stuttgard  -Basel – Gotthard – Bellinzona – Locarno .

06.30 uur. We bereiken de A3  in Duitsland en de eerste file hebben we al te pakken. Deze is gelukkig  van korte duur. Al gauw rijden we weer een normale snelheid.  Daar waar het landschap  verandert, verandert  de kleur van het landschap ook.

1000001578

Knal gele velden met koolzaad geven de omgeving een prachtige kleur.  Het lijkt net op de bollenvelden.  Het is alleen veel groter in omvang. Een klein waterig zonnetje laat zich hier en daar even zien. Niet slecht om zo te vertrekken. Na een tijdje onderweg  te zijn is het nu tijd voor een ontbijt pauze. We vinden een prachtige plek, Helaas gaat het regenen. Als we besluiten om verder te rijden zien we ook  een plekje  met een overkapping. Lucky me

1000001607

.. Hier heerlijk ons ontbijtje gegeten met warme koffie. Dikke jas aan want het is maar 6 graden.. maar wel ontzettend leuk.

Na de velden met koolzaadbloemen komen nu te velden met asperges.  De landarbeiders werken met veel werknemers op het land. Het water loopt mij in de mond. Als ik aan asperges denk krijg ik gelijk honger. Na Basel gaat de regen over in lichte sneeuw.  De bergtoppen en de boomtoppen vangen het eerste laagje sneeuw. Dit levert weer prachtige  vergezichten.op. De sneeuw kleurt zilver in het zonlicht en laat de toppen van de bergen schitteren,  de dalen zien prachtig groen. De cd speler speelt onze favoriete muziek. We zien op de navigatie dat het nu nog een klein uurtje rijden is naar ons eerste verblijfplaats. Dat schiet lekker op.

1000001598

14.30 uur. We zijn aangekomen aan de voet van de Gotthardpas. De donkere lucht heeft plaats gemaakt voor zon en het sneeuwen is opgehouden. We worden heel erg gastvrij ontvangen en krijgen een lekker welkomstdrankje. Voor Vincent is er een biertje voor mij heerlijke Italiaanse koffie.

1000000099

Omdat het onderweg zo slecht weer was, wisten we niet zeker of de kabelbaan naar de Arnisee open was. Ja, we hebben geluk.

1000001654

Ondanks de weinige toeristen mogen wij naar boven.

1000001634

Wohhhhhh dat is gaaf, op 1306 meter stappen we compleet in een levende kerstkaart.. De sneeuw ligt hier we 60cm hoog. Er is een soort pad gemaakt waar je maar 20cm door de sneeuw loopt. We liepen naar de Arnisee. We konden er niet omheen. Want de paden zijn onbegaanbaar door enorme sneeuw..We moesten vreselijk lachen toen we echt diep in de sneeuw weg zakte. Nadat we uitgespeeld waren in de sneeuw liepen we naar het restaurantje. Hier genoten we met een gezonde blos op onze wangen van warme  chocolademelk met slagroom en een coupé merengue .

Een fantastische dag om zo je vakantie te beginnen!

1. Gitta Pattiapon:
    18 april 2024
    Wat een gezellig begin van de vakantie. Heel veel plezier !!!
    Knuffel van mij
  2. Ria:
    Dank je wel lieve Gitta
  3. René:
    18 april 2024
    Zo, maar goed dat je dat dikke verst had ingepakt. Mooie plaatjes! Heel veel plezieâh!!
  4. Miranda:
    18 april 2024
    Wat een mooie plaatjes en super om zo aan je vakantie te beginnen.
    Nu uitrusten van je 1e reisdag en genieten van al t moois.
    Liefs van mij
  5. Monique Raymond en Isa:
    18 april 2024
    Geniet van jullie vakantie!
    Xxx Ray Moon & Isa
  6. Ria:
    18 april 2024
    Ben alleen mijn lange onderbroek vergeten
  7. Ria:
    18 april 2024
    Ja, Miran De weersvoorspelling was erg slecht maar heerlijk dat we er
    zo' n mooie dag van hebben kunnen maken
  8. Ria:
    Dank je lieve schoonzus
  9. Luuk:
    18 april 2024
    Fijne vakantie! En rustig aan met het bier😁
  10. Ria:
    19 april 2024
    Dank je, en met dat bier komt het wel goed
  11. Heleen van Riet:
    Fijne vakantie!
  12. Ria:
    Dank je Heleen
  13. Winnie Schaeben:
    19 april 2024
    Lieverds. Wat een prachtig uitzicht. Het is een wintervakantie. Geniet ervan hopen dat het zonnetje gauw komt.
  14. Ria:
    19 april 2024
    Hahah tante Winnie , lijkt net of we op wintersport vakantie gaan
  15. Silvana:
    Prima start! Geniet!
  16. Marijke ⏩ (collega):
    19 april 2024
    Schitterende plaatjes en gezellig reisverhaal. Dit alvast in de pocket.
    Veel plezier samen en genieten!
  17. Ria:
    Dank je, doen we zeker